Hlavní informace
S pomocí datové schránky můžete bezpečně elektronicky komunikovat s veřejnými institucemi a úřady zdarma.
Můžete také využít datovou schránku ke komunikaci se soukromými subjekty, v tomto případě však již za poplatek.
Týká se vás to pokud
Chcete komunikovat s úřady elektronicky a datovou schránku nemáte.
Kdy službu řešit
Datovou schránku lze zřídit kdykoliv.
Vyřízení služby
Co potřebujete pokud službu řešíte
Pokud si o datovou schránku chcete zažádat na Kontaktním místě veřejné správy – Czech POINT, připravte si doklad totožnosti, například občanský průkaz.
Žádost můžete také podat v listinné podobě. V tomto případě je potřeba zaslat žádost s úředně ověřeným podpisem na adresu Digitální a informační agentury.
Kde a jak službu řešit
Žádost o zřízení datové schránky můžete podat:
- osobně na Czech POINTu
- žádost podáte na kontaktním místě Czech POINT - zde je ověřována totožnost žadatele (občanský průkaz, pas apod.).Většina žádostí je rovnou vyřízena a žadatel si odnáší potvrzení o zřízení obsahující identifikátor datové schránky.
- poštou
- vyplňte formulář žádosti, opatřete ho úředně ověřeným podpisem a následně zašlete na adresu:
Digitální a informační agentura, odbor služeb eGovernmentu
Kolik budete platit
None
Doplňující informace
Jaký má služba benefit
Prostřednictvím datové schránky můžete komunikovat s úřady elektronicky z domova, čímž se vyhnete frontám.
Komunikace s úřady je navíc zdarma a například různé výpisy nebo potvrzení jsou doručovány přímo do datové schránky v řádu několika minut.
Možnosti odvolání
None
Legislativa
Sankce
None
Časté dotazy
None