Zřízení datové schránky

Hlavní informace

S pomocí datové schránky můžete bezpečně elektronicky komunikovat s veřejnými institucemi a úřady zdarma.

Můžete také využít datovou schránku ke komunikaci se soukromými subjekty, v tomto případě však již za poplatek.

Týká se vás to pokud

Chcete komunikovat s úřady elektronicky a datovou schránku nemáte. 

Kdy službu řešit

Datovou schránku lze zřídit kdykoliv

Vyřízení služby

Co potřebujete pokud službu řešíte

Pokud si o datovou schránku chcete zažádat na Kontaktním místě veřejné správy – Czech POINT, připravte si doklad totožnosti, například občanský průkaz.

Žádost můžete také podat v listinné podobě. V tomto případě je potřeba zaslat žádost s úředně ověřeným podpisem na adresu Digitální a informační agentury.

Kde a jak službu řešit

Žádost o zřízení datové schránky můžete podat:

  • osobně na Czech POINTu
    • žádost podáte na kontaktním místě Czech POINT - zde je ověřována totožnost žadatele (občanský průkaz, pas apod.).Většina žádostí je rovnou vyřízena a žadatel si odnáší potvrzení o zřízení obsahující identifikátor datové schránky.
  • poštou
    • vyplňte formulář žádosti, opatřete ho úředně ověřeným podpisem a následně zašlete na adresu:

Digitální a informační agentura, odbor služeb eGovernmentu

Kolik budete platit

None

Doplňující informace

Jaký má služba benefit

Prostřednictvím datové schránky můžete komunikovat s úřady elektronicky z domova, čímž se vyhnete frontám. 

Komunikace s úřady je navíc zdarma a například různé výpisy nebo potvrzení jsou doručovány přímo do datové schránky v řádu několika minut.

Možnosti odvolání

None

Legislativa

Sankce

None

Časté dotazy

None