Hlavní informace
Pokud chcete změnit zdravotní pojišťovnu, lze tak učinit jednou za 12 měsíců, a to vždy jen k 1. dni kalendářního pololetí (1. ledna nebo 1. července). Přihlášku opatřenou podpisem je pojištěnec, jeho zákonný zástupce, opatrovník nebo poručník povinen podat vybrané zdravotní pojišťovně nejpozději 3 měsíce před požadovaným dnem změny.
Týká se vás to pokud
Jste se rozhodli, že chcete změnit svou zdravotní pojišťovnu.
Kdy službu řešit
Jako pojištěnec můžete přihlášku podat vždy ve stanoveném termínu (zpravidla 1. nebo 3. čtvrtletí kalendářního roku). Přihlášku je potřeba podat nejpozději 3 měsíce před požadovaným dnem změny.
Vyřízení služby - elektronicky
Co potřebujete pokud službu řešíte
Přihlášku k nově zvolené zdravotní pojišťovně podepsanou elektronickým podpisem.
Kde a jak službu řešit
Přihlášku zašlete e-mailem s elektronickým podpisem či do datové schránky příslušné zdravotní pojišťovně:
- Všeobecná zdravotní pojišťovna České republiky, ID datové schránky: i48ae3q,
- Vojenská zdravotní pojišťovna České republiky, ID datové schránky: p3aaext,
- Česká průmyslová zdravotní pojišťovna, ID datové schránky: mk5ab8i,
- Oborová zdravotní pojišťovna zaměstnanců bank, pojišťoven a stavebnictví, ID datové schránky: q9iadw9,
- Zaměstnanecká pojišťovna Škoda, ID datové schránky: 5kpadkp,
- Zdravotní pojišťovna ministerstva vnitra České republiky, ID datové schránky: 9swaix3,
- Revírní bratrská pokladna, zdravotní pojišťovna, ID datové schránky: edyadmh.
Kolik budete platit
None
Vyřízení služby - osobně
Co potřebujete pokud službu řešíte
Přihláška ke zdravotnímu pojištění s ověřeným podpisem.
Kde a jak službu řešit
Přihlášku zašlete poštou příslušné zdravotní pojišťovně:
Kolik budete platit
None
Doplňující informace
Jaký má služba benefit
Pojištěnec se stává klientem nově zvolené zdravotní pojišťovny a může čerpat veškeré služby, které tato pojišťovna nabízí.
Možnosti odvolání
None
Legislativa
Sankce
None
Časté dotazy
None