Žádost o opětovné zpřístupnění datové schránky

Hlavní informace

Jako fyzická osoba, která disponuje datovou schránkou zřízenou na základě vaší žádosti, máte právo požádat o znepřístupnění této schránky. Pokud se po znepřístupnění rozhodnete, že schránku bude chtít opět používat, můžete požádat o opětovné zpřístupnění schránky. Změna stavu schránky nemá žádnou souvislost s platností přístupových údajů, protože ty zůstávají v platnosti, i když je schránka znepřístupněná.

Týká se vás to pokud

Jste fyzická osoba, máte zřízenou datovou schránku a v minulosti jste požádal/a o její znepřístupnění. Služba je použitelná také pro podnikající fyzické osoby neregistrované v ČR, kterým byla zřízena datová schránka na jejich žádost.

Kdy službu řešit

Kdykoli, pokud máte zřízenou datovou schránku na základě žádosti a v minulosti jste požádal/a o její znepřístupnění.

Vyřízení služby - osobně

Co potřebujete pokud službu řešíte

Doklad totožnosti (např. občanský průkaz).

Kde a jak službu řešit

O zpřístupnění lze žádat na kontaktním místě veřejné správy – Czech POINT.

Kolik budete platit

None

Vyřízení služby - elektronicky

Co potřebujete pokud službu řešíte

Mít zřízenou identitu občana.

Kde a jak službu řešit

Datovou schránku lze opětovně zpřístupnit samoobslužně v klientském portálu datových schránek. Možnost opětovného zpřístupnění naleznete v Nastavení schránky v kategorii Informace o schránce.

Byla-li datová schránka na žádost znepřístupněna dvakrát za poslední rok, lze ji zpřístupnit nejdříve po uplynutí 1 roku od jejího posledního znepřístupnění.

Kolik budete platit

None

Doplňující informace

Jaký má služba benefit

Služba zajistí obnovení funkčnosti datové schránky zřízené na žádost.

Možnosti odvolání

None

Legislativa

Sankce

None

Časté dotazy

None