Hlavní informace
Jako fyzická osoba, která disponuje datovou schránkou zřízenou na základě vaší žádosti, máte právo požádat o znepřístupnění této schránky. Pokud se po znepřístupnění rozhodnete, že schránku bude chtít opět používat, můžete požádat o opětovné zpřístupnění schránky. Změna stavu schránky nemá žádnou souvislost s platností přístupových údajů, protože ty zůstávají v platnosti, i když je schránka znepřístupněná.
Týká se vás to pokud
Jste fyzická osoba, máte zřízenou datovou schránku a v minulosti jste požádal/a o její znepřístupnění. Služba je použitelná také pro podnikající fyzické osoby neregistrované v ČR, kterým byla zřízena datová schránka na jejich žádost.
Kdy službu řešit
Kdykoli, pokud máte zřízenou datovou schránku na základě žádosti a v minulosti jste požádal/a o její znepřístupnění.
Vyřízení služby - osobně
Co potřebujete pokud službu řešíte
Doklad totožnosti (např. občanský průkaz).
Kde a jak službu řešit
O zpřístupnění lze žádat na kontaktním místě veřejné správy – Czech POINT.
Kolik budete platit
None
Vyřízení služby - elektronicky
Co potřebujete pokud službu řešíte
Mít zřízenou identitu občana.
Kde a jak službu řešit
Datovou schránku lze opětovně zpřístupnit samoobslužně v klientském portálu datových schránek. Možnost opětovného zpřístupnění naleznete v Nastavení schránky v kategorii Informace o schránce.
Byla-li datová schránka na žádost znepřístupněna dvakrát za poslední rok, lze ji zpřístupnit nejdříve po uplynutí 1 roku od jejího posledního znepřístupnění.
Kolik budete platit
None
Doplňující informace
Jaký má služba benefit
Služba zajistí obnovení funkčnosti datové schránky zřízené na žádost.
Možnosti odvolání
None
Legislativa
Sankce
None
Časté dotazy
None