Hlavní informace
Ochranná známka umožňuje podnikatelům v obchodním styku označovat svoje zboží tak, aby si je spotřebitelé mohli snáze zapamatovat a vybírat. Zápis ochranné známky do rejstříku (viz služba Zápis národní ochranné známky) poskytuje jejímu vlastníkovi právo výlučného užívání zapsaného označení pro vybrané výrobky a služby a zároveň právo zakázat ostatním soutěžitelům na trhu užívat označení shodné nebo podobné pro shodné nebo podobné výrobky nebo služby.
Jako vlastník ochranné známky můžete učinit u Úřadu průmyslového vlastnictví prohlášení, že se vzdáváte svého práva k ochranné známce, a to pro některé výrobky či služby s tím, že účinky tohoto prohlášení nastávají dnem doručení do Úřadu. Prohlášení o vzdání se nelze vzít zpět.
Týká se vás to pokud
Jste-li vlastníkem ochranné známky a chcete se práv z ní vyplývajících částečně vzdát.
Kdy službu řešit
Službu můžete využít kdykoli.
Vyřízení služby - elektronicky
Co potřebujete pokud službu řešíte
Prohlášení o vzdání se práv k ochranné známce pro některé výrobky či služby. Pro podání prohlášení lze využít formulář obecného sdělení, který lze přímo elektronicky podat v aplikaci e-portál Úřadu průmyslového vlastnictví.
Kde a jak službu řešit
Prohlášení o vzdání se práv se podává na Úřadu průmyslového vlastnictví. Elektronicky můžete prohlášení podat přímo na stránkách Úřadu průmyslového vlastnictví (e-portál ÚPV):
1. krok
V systému elektronického podání zvolíte formulář Z04 – Obecné sdělení / žádost nezpoplatněná.
2. krok
Budete vyzváni k registraci či jednorázovému přihlášení, případně k přihlášení přes Identitu občana.
3. krok
Vyplníte formulář Z04. Správnost vyplnění je možné si zkontrolovat pomocí tlačítka v sloupci na levé straně obrazovky. Tento sloupec slouží rovněž k navigaci ve formuláři.
4. krok
Po vyplnění zvolíte jednu z následujících možností podání:
- přímé podání při přihlášení pomocí Identity občana,
- odeslání do datové schránky,
- s elektronickým podpisem,
- bez elektronického podpisu (V takovém případě je nutné toto podání do 5 dnů potvrdit doručením originálu; to lze učinit pomocí datové schránky, zasláním elektronicky podepsaného dokumentu, poštou nebo osobně).
Vyplněný formulář můžete řádně doručit do Úřadu rovněž mimo systém elektronického podání, a to přímo datovou schránkou (adresa:
ix6aa38) či emailem na adresu
posta@upv.gov.cz (se zaručeným elektronickým podpisem nebo i bez). K tomu je vhodné využít PDF formulářů, které si můžete stáhnout
na stránkách Úřadu průmyslového vlastnictví. V případě podání emailem bez zaručeného podpisu však musíte do 5 dnů podání potvrdit doručením originálu. To lze učinit pomocí datové schránky, zasláním el. podepsaného dokumentu, poštou či osobně.
Kolik budete platit
None
Vyřízení služby - osobně
Co potřebujete pokud službu řešíte
Prohlášení o vzdání se práv k ochranné známce pro některé výrobky či služby. Pro podání prohlášení lze využít formulář obecného sdělení, který si můžete stáhnout ve formátu PDF na stránkách Úřadu průmyslového vlastnictví.
Kde a jak službu řešit
Službu lze řešit osobně podáním na podatelně Úřadu průmyslového vlastnictví. K podání lze využít i poštovních služeb. Adresa Úřadu je následující:
Úřad průmyslového vlastnictví
Úřední hodiny podatelny najdete na stránkách Úřadu průmyslového vlastnictví.
Kolik budete platit
None
Doplňující informace
Jaký má služba benefit
Částečné (v rozsahu vybraných výrobků a služeb) pozbytí práv plynoucích z ochranné známky na základě vůle jejího vlastníka.
Možnosti odvolání
None
Legislativa
Sankce
None
Časté dotazy
None