Hlavní informace
Hlavní úlohou Jednotného kontaktního místa je usnadnění vstupu do podnikání, zejména v oblasti poskytování služeb, a to jak v ČR tak v rámci celé EU.
Jednotné kontaktní místo přijímá a předává příslušným správním orgánům veškerá podání od podnikajících osob, která upravují přístup k činnosti poskytování služeb, a to zejména:
- přihlášky k registraci nebo oznámení
- oznámení a hlášení v oblasti sociální zabezpečení od fyzických osob v rozsahu stanoveném jinými právními předpisy
- oznámení o vzniku volných pracovních míst nebo jejich obsazení
- oznámení a hlášení fyzických osob vůči zdravotním pojišťovnám v rozsahu stanoveném jiným právním předpisem
- podání spojená s uznáváním profesních kvalifikací
Jednotné kontaktní místo neposuzuje úplnost a věcnou správnost přijímaných podání.
Týká se vás to pokud
Jste podnikatelem či občanem, který zamýšlí zahájit podnikání v oblasti poskytování služeb.
Kdy službu řešit
Službu můžete začít řešit kdykoliv.
Vyřízení služby
Co potřebujete pokud službu řešíte
Pro čerpání služby osobně či poštou není potřeba splnit žádné další povinnosti.
Kde a jak službu řešit
Navštivte jedno z 15 Jednotných kontaktních míst, která se nachází na obecních živnostenských úřadech v krajských městech. Jejich seznam a adresy naleznete na webu Businessinfo.cz.
Kolik budete platit
None
Doplňující informace
Jaký má služba benefit
Možnost bezplatně vyřídit potřebná povolení pro výkon regulovaného povolání nebo činnosti na jednom místě. Možnost učinit veškerá podání související s činností poskytování služeb na jednom místě.
Pokud se jako klient dostavíte osobně, je vám formulář vyplněn na místě. Nemusíte tak tápat, jakou kolonku vyplnit, nebo komu podání adresovat.
Možnosti odvolání
Proti poskytnuté službě předání není možné se odvolat.
Legislativa
Sankce
None
Časté dotazy
None