Vydání výpisu z rejstříku ochranných známek

Hlavní informace

Ochranná známka umožňuje podnikatelům v obchodním styku označovat svoje zboží tak, aby si je spotřebitelé mohli snáze zapamatovat a vybírat. Zápis ochranné známky do rejstříku (viz služba Zápis národní ochranné známky) poskytuje jejímu vlastníkovi právo výlučného užívání zapsaného označení pro vybrané výrobky a služby a zároveň právo zakázat ostatním soutěžitelům na trhu užívat označení shodné nebo podobné pro shodné nebo podobné výrobky nebo služby.

Úřad průmyslového vlastnictví vám na žádost vydá úředně ověřený výpis nebo úplný výpis z rejstříku ochranných známek, kterými se osvědčují skutečnosti zapsané v rejstříku ochranných známek a přihlášek ochranných známek. 

Úplný výpis z rejstříku ochranných známek obsahuje kromě aktuálních údajů navíc i ty údaje, které byly v rejstříku zapsané dříve.

Týká se vás to pokud

Žádost o výpis z rejstříku ochranných známek může podat kdokoli.

Kdy službu řešit

Žádost o vydání výpisu nebo úplného výpisu z rejstříku se podává tehdy, pokud je potřeba získat úředně ověřený dokument pro prokázání skutečností zapsaných v rejstřících.

Například při soudním řízení nebo při prodeji ochranné známky.

Vyřízení služby - elektronicky

Co potřebujete pokud službu řešíte

Vyplněný formulář žádost o výpis z rejstříku. Formulář žádosti, který můžete elektronicky vyplnit a přímo online podat naleznete v aplikaci e-portál Úřadu průmyslového vlastnictví.

Kde a jak službu řešit

Žádost o výpis z rejstříku se podává na Úřadu průmyslového vlastnictví. Elektronicky můžete žádost podat přímo na stránkách Úřadu průmyslového vlastnictví (e-portál ÚPV):

1. krok

V systému elektronického podání zvolíte formulář Z24 – Žádost o výpis z rejstříku. 

2. krok

Budete vyzváni k registraci či jednorázovému přihlášení, případně k přihlášení přes Identitu občana.

3. krok

Vyplníte formulář Z24. Správnost vyplnění je možné si zkontrolovat pomocí tlačítka v sloupci na levé straně obrazovky. Tento sloupec slouží rovněž k navigaci ve formuláři.

4. krok

Po vyplnění zvolíte jednu z následujících možností podání:

  • přímé podání při přihlášení pomocí Identity občana,
  • odeslání do datové schránky,
  • s elektronickým podpisem,
  • bez elektronického podpisu (V takovém případě je nutné toto podání do 5 dnů potvrdit doručením originálu; to lze učinit pomocí datové schránky, zasláním elektronicky podepsaného dokumentu, poštou nebo osobně).
Vyplněný formulář můžete řádně doručit do Úřadu rovněž mimo systém elektronického podání, a to přímo datovou schránkou (adresa: ix6aa38) či emailem na adresu posta@upv.gov.cz (se zaručeným elektronickým podpisem nebo i bez). K tomu je vhodné využít PDF formulářů, které si můžete stáhnout na stránkách Úřadu průmyslového vlastnictví. V případě podání emailem bez zaručeného podpisu však musíte do 5 dnů podání potvrdit doručením originálu. To lze učinit pomocí datové schránky, zasláním el. podepsaného dokumentu, poštou či osobně.

Kolik budete platit

Správní poplatek je 100 Kč za každou stranu výpisu vydaného v papírové podobě. Celkovou výši poplatku vám sdělí pracovníci Úřadu po zpracování žádosti.

Poplatky lze hradit převodem na č. účtu: 3711-21526001/0710. Zaplatit můžete i v hotovosti v pokladně Úřadu, nebo složenkou.

Údaje pro platbu sestavte následujícím způsobem: variabilní symbol (VS) tvoří číslice 3 + pořadové číslo přihlášky (např. pro O-158940 je VS: 3158940).

Vyřízení služby - osobně

Co potřebujete pokud službu řešíte

Vyplněný formulář žádost o výpis z rejstříku. Formulář ve formátu PDF si můžete stáhnout na stránkách Úřadu průmyslového vlastnictví.

Použití formuláře není striktně povinné, pokud však chcete podat bez něj, je i v takovém případě nezbytné uvést všechny náležitosti, které formulář vyžaduje.

Kde a jak službu řešit

Službu lze řešit osobně podáním na podatelně Úřadu průmyslového vlastnictví. K podání lze využít i poštovních služeb. Adresa Úřadu je následující:

Úřad průmyslového vlastnictví

Úřední hodiny podatelny najdete na stránkách Úřadu průmyslového vlastnictví.

Kolik budete platit

Správní poplatek je 100 Kč za každou stranu výpisu vydaného v papírové podobě. Celkovou výši poplatku vám sdělí pracovníci Úřadu po zpracování žádosti.

Poplatky lze hradit v hotovosti v pokladně Úřadu, převodem z účtu nebo složenkou na č. účtu: 3711-21526001/0710. Variabilní symbol (VS) tvoří číslice 3 + pořadové číslo přihlášky (Např. pro O-158940 je VS: 3158940).

Doplňující informace

Jaký má služba benefit

Výpis z rejstříku ochranných známek představuje úředně ověřený doklad osvědčující skutečnosti aktuálně zapsané u konkrétní ochranné známky v rejstříku ochranných známek.

Možnosti odvolání

Proti rozhodnutí Úřadu (jde-li o rozhodnutí v prvním stupni) lze podat ve lhůtě 1 měsíce ode dne doručení rozhodnutí rozklad. O rozkladu rozhoduje předseda Úřadu.

Věcné odůvodnění rozkladu musí být předloženo ve lhůtě 1 měsíce ode dne podání rozkladu.

Lhůtu k podání rozkladu, ani lhůtu k podání věcného odůvodnění rozkladu, nelze prodloužit a její zmeškání nelze prominout. 

(§ 42 zákona č. 441/2003 Sb.)

Za přijetí rozkladu se platí správní poplatek ve výši 1000 Kč, který je splatný ve lhůtě pro podání rozkladu (není-li poplatek zaplacen ve lhůtě splatnosti, považuje se rozklad za nepodaný). 

(zákon č. 634/2004 Sb., položka 127)

Legislativa

Sankce

None

Časté dotazy

None