Vedení evidence posudků úřadem

Hlavní informace

Ministerstvo spravedlnosti zprovoznilo elektronickou evidenci znaleckých posudků. Elektronická evidence je informační systém veřejné správy a je vedena způsobem umožňujícím dálkový přístup. 

Informace ohledně podmínek vedení evidence posudků je uveřejněna zde

Znalec do evidence posudků zapíše do 5 pracovních dnů ode dne zadání znaleckého posudku nebo ode dne, kdy nastala skutečnost, ke které se povinnost zápisu váže:

  • den zadání znaleckého posudku,     
  • den podání, případně den vysvětlení nebo doplnění znaleckého posudku,  
  • předmět znaleckého posudku,      
  • obor a odvětví, případně specializaci, ve kterých má být podán znalecký posudek,
  • označení zadavatele znaleckého posudku,
  • označení znalce a osob, které se podílely na jeho zpracování,
  • termín pro vyhotovení znaleckého posudku,
  • příslušné jednací číslo orgánu veřejné moci a
  • údaj o vyúčtovaném a přiznaném znalečném.

Týká se vás to pokud

Jste znalcem a potřebujete zaevidovat znalecký posudek.

Kdy službu řešit

Kdykoliv je potřeba zaevidovat znalecký posudek.

Vyřízení služby

Co potřebujete pokud službu řešíte

None

Kde a jak službu řešit

None

Kolik budete platit

None

Doplňující informace

Jaký má služba benefit

Elektronické vedení evidence by mělo v první řadě zjednodušit a zrychlit výkon dohledu, umožnit nahlížet do “znaleckých deníků” online, zpřehlednit vedení evidence, automatizovaným způsobem zapisované údaje vyhodnocovat, vytvářet statistiky a v neposlední řadě ulehčit práci s evidencí i samotným subjektům vykonávajícím znaleckou činnost.

Možnosti odvolání

None

Legislativa

Sankce

None

Časté dotazy

None