Hlavní informace
Ministerstvo spravedlnosti zprovoznilo elektronickou evidenci znaleckých posudků. Elektronická evidence je informační systém veřejné správy a je vedena způsobem umožňujícím dálkový přístup.
Informace ohledně podmínek vedení evidence posudků je uveřejněna zde.
Znalec do evidence posudků zapíše do 5 pracovních dnů ode dne zadání znaleckého posudku nebo ode dne, kdy nastala skutečnost, ke které se povinnost zápisu váže:
- den zadání znaleckého posudku,
- den podání, případně den vysvětlení nebo doplnění znaleckého posudku,
- předmět znaleckého posudku,
- obor a odvětví, případně specializaci, ve kterých má být podán znalecký posudek,
- označení zadavatele znaleckého posudku,
- označení znalce a osob, které se podílely na jeho zpracování,
- termín pro vyhotovení znaleckého posudku,
- příslušné jednací číslo orgánu veřejné moci a
- údaj o vyúčtovaném a přiznaném znalečném.
Týká se vás to pokud
Jste znalcem a potřebujete zaevidovat znalecký posudek.
Kdy službu řešit
Kdykoliv je potřeba zaevidovat znalecký posudek.
Vyřízení služby
Co potřebujete pokud službu řešíte
None
Kde a jak službu řešit
None
Kolik budete platit
None
Doplňující informace
Jaký má služba benefit
Elektronické vedení evidence by mělo v první řadě zjednodušit a zrychlit výkon dohledu, umožnit nahlížet do “znaleckých deníků” online, zpřehlednit vedení evidence, automatizovaným způsobem zapisované údaje vyhodnocovat, vytvářet statistiky a v neposlední řadě ulehčit práci s evidencí i samotným subjektům vykonávajícím znaleckou činnost.
Možnosti odvolání
None
Legislativa
Sankce
None
Časté dotazy
None