Hlavní informace
                Národní značka kvality KLASA byla zavedena Ministerstvem zemědělství v roce 2003. Je udělována pouze prověřeným zemědělským a potravinářským výrobkům, které splňují nadstandardní kvalitativní a bezpečnostní kritéria. Slouží k lepší orientaci spotřebitele na trhu, k identifikaci kvalitních potravinářských produktů a k prezentaci prověřených potravin ze strany kontrolních orgánů. Značka KLASA se stala součástí marketingové podpory domácích producentů potravin.
Prostřednictvím této služby pak probíhá udílení značek KLASA, a to na základě vaší podané žádosti.
Bližší podmínky a detailní informace pro žadatele včetně metodiky naleznete na stránkách SZIF v sekci Klasa.
Ohlášení změn u udělených značek je řešeno službou Ohlášení změny ve výrobě u značky KLASA, ukončení užívání značek pak službou Ukončení užívání značky KLASA.
                Týká se vás to pokud
                Jste provozovatelem potravinářského podniku a přejete si, aby váš produkt mohl používat značku KLASA. 
Bližší podmínky a detailní informace pro žadatele včetně metodiky naleznete na stránkách SZIF v sekci Klasa.
                Kdy službu řešit
                Žádost lze podat kdykoliv během roku. Žádost projde tzv. Hodnotitelskou komisí.
Hodnotitelská komise se schází v pravidelných termínech, které určuje předseda Hodnotitelské komise ve spolupráci s administrátorem, s přihlédnutím k množství předložených žádostí.
Bližší informace o příslušných termínech a lhůtách pro jednotlivé úkony naleznete na stránkách SZIF v sekci Klasa.
                
                    
                    
                        Vyřízení služby - elektronicky
                        Co potřebujete pokud službu řešíte
                        Žádost se podává na formulářích vydaných SZIF dostupných na webových stránkách SZIF v sekci Klasa. Žádost musí být vyplněna podle příslušné metodiky zveřejněné na webových stránkách SZIF a doplněna požadovanými přílohami. 
Způsob podání je přípustný pouze písemně nebo elektronicky prostřednictvím datových schránek. Oba způsoby komunikace jsou považovány za rovnocenné.
                        Kde a jak službu řešit
                        Elektronicky lze podání doručit SZIF prostřednictvím datové schránky (jn2aiqd) nebo elektronické podatelny (podatelna@szif.cz). 
Bližší informace o způsobech podání, lokalitách a úředních hodinách naleznete v sekci Kontakty na webových stránkách SZIF.
Komunikace ze strany SZIF bude probíhat do vaší datové schránky, pokud jí máte zřízenou, v opačném případě poštou.
                        Kolik budete platit
                        None
                    
                
                    
                        Vyřízení služby - osobně
                        Co potřebujete pokud službu řešíte
                        Žádost se podává na formulářích vydaných SZIF dostupných na webových stránkách SZIF v sekci Klasa. Žádost musí být vyplněna podle příslušné metodiky zveřejněné na webových stránkách SZIF a doplněna požadovanými přílohami. 
Způsob podání je přípustný pouze písemně nebo elektronicky prostřednictvím datových schránek. Oba způsoby komunikace jsou považovány za rovnocenné.
                        Kde a jak službu řešit
                        Osobně nebo poštou lze podání učinit prostřednictvím podatelny Centrálního pracoviště SZIF. V rámci urychlení administrace adresujte žádosti přímo Odboru administrace podpory kvalitních potravin Státního zemědělského intervenčního fondu.
Bližší informace o způsobech podání, lokalitách a úředních hodinách naleznete v sekci Kontakty na webových stránkách SZIF.
Certifikát udělení značky KLASA je zaslán v papírové podobě, případně předán osobně.
                        Kolik budete platit
                        None
                    
                    
                
                Doplňující informace
                Jaký má služba benefit
                Benefitem je možnost označení vašeho výrobku značkou KLASA, a tím jeho odpovídající identifikace pro spotřebitele a odběratele oproti ostatním produktům.
                Možnosti odvolání
                None
                Legislativa
                
                Sankce
                None
                Časté dotazy
                None