Hlavní informace
Na Úřad pro ochranu osobních údajů (dále jen "Úřad") se můžete obrátit:
- v případě, kdy máte podezření z neoprávněného postupu správce při zpracování osobních údajů v:
- Schengenském informačním systému (dále jen "SIS"),
- Vízovém informačním systému (dále jen "VIS"),
- Celním informačním systému (dále jen "CIS"),
- Systému vstupu/výstupu (EES),
- v databázi Eurodac,
- při zpracování osobních údajů národní jednotkou Europolu
- nebo v případě, že jste obdržel neuspokojivou odpověď při realizaci svých práv v souvislosti s těmito systémy.
Týká se vás to pokud
Máte podezření na neoprávněný postup správce v souvislosti se zpracováním vašich osobních údajů v schengenských systémech nebo při realizaci vašich práv.
Kdy službu řešit
Službu můžete řešit kdykoliv poté:
- co obdržíte pro vás neuspokojivou odpověď při realizaci vašich práv,
- kdy se dozvíte, že jste veden, dle vašeho názoru, v schengenských systémech neoprávněně.
Vyřízení služby
Co potřebujete pokud službu řešíte
Ve svém podání se musíte řádně identifikovat (jméno, příjmení, datum narození, adresa trvalého pobytu), vyplnit adresu pro doručování či ID datové schránky, a specifikovat, co je předmětem vaší stížnosti.
Pro podání stížnosti stran SIS, VIS nebo CIS se doporučuje využít připravené formuláře:
Ke stížnosti dále přiložte kopii platného dokladu totožnosti.
Kde a jak službu řešit
Stížnost je možno zaslat poštou či podat osobně na adrese:
Úřad pro ochranu osobních údajů
Kolik budete platit
None
Doplňující informace
Jaký má služba benefit
V návaznosti na podanou stížnost dojde k prošetření toho, zda-li v souvislosti s vedením vašich osobních údajů v schengenských systémech či v souvislosti s uplatněním vašich práv nedochází či nedošlo k porušení relevantních národních a unijních předpisů.
Při důvodnosti stížnosti může při splnění všech zákonných podmínek Úřad nařídit například opravu či výmaz údajů.
Možnosti odvolání
None
Legislativa
Sankce
None
Časté dotazy
Kde najdu více informací?