Hlavní informace
                Na Úřad pro ochranu osobních údajů (dále jen "Úřad") se můžete obrátit:
	- v případě, kdy máte podezření z neoprávněného postupu správce při zpracování osobních údajů v: 
	
		- Schengenském informačním systému (dále jen "SIS"), 
- Vízovém informačním systému (dále jen "VIS"), 
- Celním informačním systému (dále jen "CIS"), 
- Systému vstupu/výstupu (EES), 
- v databázi Eurodac, 
- při zpracování osobních údajů národní jednotkou Europolu 
 
- nebo v případě, že jste obdržel neuspokojivou odpověď při realizaci svých práv v souvislosti s těmito systémy.
Týká se vás to pokud
                Máte podezření na neoprávněný postup správce v souvislosti se zpracováním vašich osobních údajů v schengenských systémech nebo při realizaci vašich práv.
                Kdy službu řešit
                Službu můžete řešit kdykoliv poté:
	- co obdržíte pro vás neuspokojivou odpověď při realizaci vašich práv,
- kdy se dozvíte, že jste veden, dle vašeho názoru, v schengenských systémech neoprávněně.
Vyřízení služby - osobně
                        Co potřebujete pokud službu řešíte
                        Ve svém podání se musíte řádně identifikovat (jméno, příjmení, datum narození, adresa trvalého pobytu), vyplnit adresu pro doručování či ID datové schránky, a specifikovat, co je předmětem vaší stížnosti.
Pro podání stížnosti stran SIS, VIS nebo CIS se doporučuje využít připravené formuláře:
Ke stížnosti dále přiložte kopii platného dokladu totožnosti.
                        Kde a jak službu řešit
                        Stížnost je možno zaslat poštou či podat osobně na adrese:
Úřad pro ochranu osobních údajů
                        Kolik budete platit
                        None
                    
                    
                
                    
                    
                        Vyřízení služby - elektronicky
                        Co potřebujete pokud službu řešíte
                        Ve svém podání se musíte řádně identifikovat (jméno, příjmení, datum narození, adresa trvalého pobytu), vyplnit adresu pro doručování či ID datové schránky, a specifikovat, co je předmětem vaší stížnosti. 
Pro podání stížnosti stran SIS, VIS nebo CIS se doporučuje využít připravené formuláře:
Ke stížnosti dále přiložte kopii platného dokladu totožnosti.
                        Kde a jak službu řešit
                        Stížnost lze podat Úřadu:
	- prostřednictvím datové schránky (ID datové schránky: qkbaa2n),
- e-mailem na adresu: posta@uoou.gov.cz.
Kolik budete platit
                        None
                    
                
                Doplňující informace
                Jaký má služba benefit
                V návaznosti na podanou stížnost dojde k prošetření toho, zda-li v souvislosti s vedením vašich osobních údajů v schengenských systémech či v souvislosti s uplatněním vašich práv nedochází či nedošlo k porušení relevantních národních a unijních předpisů. 
Při důvodnosti stížnosti může při splnění všech zákonných podmínek Úřad nařídit například opravu či výmaz údajů.
                Možnosti odvolání
                None
                Legislativa
                
                Sankce
                None
                Časté dotazy
                
Kde najdu více informací?