Stížnost na zpracování osobních údajů v schengenských systémech

Hlavní informace

Na Úřad pro ochranu osobních údajů (dále jen "Úřad") se můžete obrátit:

  • v případě, kdy máte podezření z neoprávněného postupu správce při zpracování osobních údajů v: 
    • Schengenském informačním systému (dále jen "SIS"),
    • Vízovém informačním systému (dále jen "VIS"),
    • Celním informačním systému (dále jen "CIS"),
    • Systému vstupu/výstupu (EES),
    • v databázi Eurodac,
    • při zpracování osobních údajů národní jednotkou Europolu
  • nebo v případě, že jste obdržel neuspokojivou odpověď při realizaci svých práv v souvislosti s těmito systémy.

Týká se vás to pokud

Máte podezření na neoprávněný postup správce v souvislosti se zpracováním vašich osobních údajů v schengenských systémech nebo při realizaci vašich práv.

Kdy službu řešit

Službu můžete řešit kdykoliv poté:

  • co obdržíte pro vás neuspokojivou odpověď při realizaci vašich práv,
  • kdy se dozvíte, že jste veden, dle vašeho názoru, v schengenských systémech neoprávněně.

Vyřízení služby - osobně

Co potřebujete pokud službu řešíte

Ve svém podání se musíte řádně identifikovat (jméno, příjmení, datum narození, adresa trvalého pobytu), vyplnit adresu pro doručování či ID datové schránky, a specifikovat, co je předmětem vaší stížnosti.

Pro podání stížnosti stran SIS, VIS nebo CIS se doporučuje využít připravené formuláře:

Ke stížnosti dále přiložte kopii platného dokladu totožnosti.

Kde a jak službu řešit

Stížnost je možno zaslat poštou či podat osobně na adrese:

Úřad pro ochranu osobních údajů

Kolik budete platit

None

Vyřízení služby - elektronicky

Co potřebujete pokud službu řešíte

Ve svém podání se musíte řádně identifikovat (jméno, příjmení, datum narození, adresa trvalého pobytu), vyplnit adresu pro doručování či ID datové schránky, a specifikovat, co je předmětem vaší stížnosti.

Pro podání stížnosti stran SIS, VIS nebo CIS se doporučuje využít připravené formuláře:

Ke stížnosti dále přiložte kopii platného dokladu totožnosti.

Kde a jak službu řešit

Stížnost lze podat Úřadu:

  • prostřednictvím datové schránky (ID datové schránky: qkbaa2n),
  • e-mailem na adresu: posta@uoou.gov.cz.

Kolik budete platit

None

Doplňující informace

Jaký má služba benefit

V návaznosti na podanou stížnost dojde k prošetření toho, zda-li v souvislosti s vedením vašich osobních údajů v schengenských systémech či v souvislosti s uplatněním vašich práv nedochází či nedošlo k porušení relevantních národních a unijních předpisů.

Při důvodnosti stížnosti může při splnění všech zákonných podmínek Úřad nařídit například opravu či výmaz údajů.

Možnosti odvolání

None

Legislativa

Sankce

None

Časté dotazy

Kde najdu více informací?