Hlavní informace
V případě, že nejste spokojeni se zabezpečením voleb ve vašem volebním okrsku nebo postupem obecního úřadu, krajského úřadu či členů okrskové volební komise při výkonu vašeho volebního práva, a neúspěšně jste se již domáhal ochrany i u krajského úřadu, máte právo podat stížnost na krajský úřad u Ministerstva vnitra.
Ministerstvo vnitra nemůže věcně posuzovat stížnost v případě, pokud jste se nesnažil nejdříve domáhat ochrany u krajského úřadu.
Týká se vás to pokud
Jste nespokojen za zajištěním voleb ve vašem volebním okrsku, obci či kraji, stěžoval jste si na vašem krajském úřadě a ten vaší stížnosti nevyhověl.
Kdy službu řešit
Stížnost můžete podat kdykoliv po zjištění pochybení, nicméně je žádoucí podat stížnost bezodkladně, aby bylo případně možné zjednat včasnou nápravu.
Např. Starosta opomněl v zákonné lhůtě v obci zveřejnit oznámení o době a místě konání voleb. Prvně je nutno si stěžovat na obecním úřadě a dát tak starostovi prostor k zjednání nápravy. Nebude-li zjednána, obraťte se se stížností na příslušný krajský úřad, který záležitost prošetří a může vydat pokyn k nápravě. Nedojde-li ani tak k nápravě, můžete se obrátit na Ministerstvo vnitra.
Vyřízení služby
Co potřebujete pokud službu řešíte
Ve stížnosti uveďte:
- jméno a příjmení,
- datum narození,
- adresu trvalého pobytu
- důvod vaší stížnosti
- a čeho se domáháte.
Kde a jak službu řešit
Podat stížnost můžete ústně, písemně či telefonicky Ministerstvu vnitra, které je ústředním orgánem na úseku voleb.
Ministerstvo vnitra, Odbor voleb
Kolik budete platit
None
Doplňující informace
Jaký má služba benefit
Stížnost je prostředkem k ochraně vašich práv a k docílení nápravy.
Možnosti odvolání
None
Legislativa
Sankce
None
Časté dotazy
None