Stížnost na obsah audiovizuální mediální služby na vyžádání

Hlavní informace

Obracíte se na Radu pro rozhlasové a televizní vysílání (dále také "Rada") se stížností na obsah audiovizuální mediální služby na vyžádání. 

Důvodem pro podání stížnosti může být např. sdělení záměrně zpracované tak, aby mělo vliv na podvědomí fyzické osoby, aniž by jej tato osoba vědomě vnímala, a aby nepodněcovalo k nenávisti z důvodu pohlaví, rasy, barvy pleti, jazyka, víry a náboženství, politického nebo jiného smýšlení, národního nebo sociálního původu, příslušnosti k národnostní nebo etnické menšině, majetku, rodu nebo jiného postavení.

Týká se vás to pokud

Jste fyzická či právnická osoba, která se domnívá, že v rámci audiovizuální mediální službu na vyžádání mohl být porušen zákon o audiovizuálních mediálních službách na vyžádání.

Kdy službu řešit

Je vhodné, aby byla k obsahu vysílání podána stížnost do 30 dnů ode dne, kdy došlo k odvysílání obsahu, který je předmětem stížnosti. Jen po takovou dobu může Rada žádat od provozovatele vysílání poskytnutí záznamu.

Je-li podána stížnost po více než 30 dnech ode dne odvysílání, pak již nemusí být k dispozici záznam vysílání, k němuž se stížnost vztahuje, a v takovém případě nelze stížnost adekvátně posoudit.

Nejdéle můžete stížnost podat do 3 let ode dne, kdy došlo k odvysílání obsahu, který je předmětem stížnosti, poté odpovědnost za případný přestupek zaniká.

Vyřízení služby - osobně

Co potřebujete pokud službu řešíte

Identifikujete službu, k níž se stížnost vztahuje, datum a čas odvysílání a předmět stížnosti. Dále poskytnete své kontaktní údaje.

Kde a jak službu řešit

Stížnost zašlete poštou na adresu:

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání

nebo ji můžete podat osobně na stejné adrese na podatelně Rady.

O výsledku projednání stížnosti budete zpravidla informováni do 30 dnů. Pokud posouzení a projednání stížnosti vyžaduje delší časové období, budete o této skutečnosti vyrozuměni.

Kolik budete platit

None

Vyřízení služby - elektronicky

Co potřebujete pokud službu řešíte

Identifikujete službu, k níž se stížnost vztahuje, datum a čas odvysílání a předmět stížnosti. Dále poskytnete své kontaktní údaje.

Můžete využít formulář pro dotazy a stížnosti na internetových stránkách Rady.

Kde a jak službu řešit

Se stížností se obracíte na Radu pro rozhlasové a televizní vysílání prostřednictvím:

  • datové schránky (ID datové schránky: 2fjadja),
  • elektronické pošty na e-mailovou adresu: podatelna@rrtv.gov.cz,
  • elektronického formuláře na Portálu občana.
O výsledku projednání stížnosti budete zpravidla informováni do 30 dnů. Pokud posouzení a projednání stížnosti vyžaduje delší časové období, budete o této skutečnosti vyrozuměni.

Kolik budete platit

None

Doplňující informace

Jaký má služba benefit

Prošetřením stížnosti je zjištěno, zda v televizním nebo rozhlasovém vysílání nedošlo ke spáchání přestupku.

Možnosti odvolání

Pokud nejste spokojeni se způsobem vyřízení vaší stížnosti, můžete se bránit podáním žaloby dle § 65 soudního řádu správního.

Legislativa

Sankce

Pokud by vaše podání bylo hrubě urážlivé, mohli bychom vám uložit pokutu až do výše 50 000,- Kč.

Časté dotazy

Co je audiovizuální mediální službou na vyžádání?

Audiovizuální mediální službou na vyžádání se rozumí služba informační společnosti, za kterou má redakční odpovědnost poskytovatel této služby a jejímž hlavním cílem je poskytování pořadů veřejnosti za účelem informování, zábavy nebo vzdělávání, a která umožňuje sledování pořadů v okamžiku zvoleném uživatelem a na jeho individuální žádost na základě katalogu pořadů sestaveného poskytovatelem audiovizuální mediální služby na vyžádání.

Naopak za audiovizuální mediální službu na vyžádání se nepovažuje služba, která nemá povahu činnosti především hospodářské nebo která nesoutěží s televizním vysílání, která není určena k příjmu veřejností, jejímž hlavním účelem není poskytování pořadů.