Odvolání proti zamítnuté (nevyřízené) reklamaci v případě poštovních služeb

Hlavní informace

Pokud provozovatel nevyhoví nebo nevyřídí reklamaci vad poskytované poštovní služby, je odesílatel nebo adresát oprávněn podat u Českého telekomunikačního úřadu návrh na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace. Neuzavřou-li účastníci řízení smír nebo Český telekomunikační úřad tento smír neschválí, Český telekomunikační úřad rozhodne o tom, zda byla reklamace vyřízena řádně či nikoli.

Týká se vás to pokud

Službu můžete využít v případě, že poskytovatel poštovní služby nevyhoví nebo nevyřídí reklamaci vad poskytované poštovní služby. V tom případě je odesílatel nebo adresát oprávněn podat u Českého telekomunikačního úřadu návrh na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace.

Kdy službu řešit

Návrh na zahájení námitkového řízení můžete podat bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 1 měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace nebo marného uplynutí lhůty pro její vyřízení, jinak právo uplatnit námitku zanikne.

Vyřízení služby

Co potřebujete pokud službu řešíte

Veškeré relevantní důkazy (jejich kopie, zvukové nebo obrazové záznamy), které máte k dispozici na podporu svých tvrzení (např. podací lístek, uplatněnou reklamaci, její vyřízení, uplatněnou náhradu škody u provozovatele poštovních služeb, v případě poškození zásilky – fotodokumentaci).

Vzory námitek proti vyřízení reklamace jsou uvedeny na stránkách Českého telekomunikačního úřadu.

Kde a jak službu řešit

Podání zašlete na adresu Českého telekomunikačního úřadu:

Český telekomunikační úřad

poštovní přihrádka 02

225 02 Praha 025

Osobně můžete podání podat na adrese:

Český telekomunikační úřad

Sokolovská 58/219

Vysočany

190 00 Praha 9

Návrh na rozhodnutí sporu můžete zaslat také na adresu některého z oblastních odborů Českého telekomunikačního úřadu. Adresy oblastních odborů jsou zveřejněny na webu ČTÚ. Žádost můžete na oblastních odborech podat také osobně.

Kolik budete platit

Podání návrhu podléhá správnímu poplatku. Nezáleží na formě podání. Poplatek je stanoven ve výši 100 Kč. K zaplacení správního poplatku budete vyzváni Českým telekomunikačním úřadem.

Doplňující informace

Jaký má služba benefit

Jako navrhovatel můžete hájit svá práva způsobem, který je rychlejší než soudní řízení.

Možnosti odvolání

Jako účastník řízení můžete proti rozhodnutí Českého telekomunikačního úřadu podat rozklad, o kterém bude rozhodovat předseda Rady Českého telekomunikačního úřadu. Lhůta pro podání rozkladu je 15 dní ode dne doručení rozhodnutí.

Legislativa

Sankce

None

Časté dotazy

None