Provádění kontrol dle kontrolního řádu ve věci postupu objednatele

Hlavní informace

Prostřednictvím dané služby je s klientem zahájena a následně vedena kontrola dle kontrolního řádu (zákon č. 255/2012 Sb., zákon o kontrole (kontrolní řád)).

V případě, že je s klientem zahájena kontrola dle kontrolního řádu, jsou obvykle činěny mimo jiné následující úkony:

1. Kontrola je zahájena z moci úřední prvním kontrolním úkonem kontrolního orgánu, jímž je předložení pověření ke kontrole, doručení oznámení o zahájení kontroly kontrolované osobě, nebo první z kontrolních úkonů bezprostředně předcházejících předložení pověření ke kontrole kontrolované osobě,

2. Ověřování postupů subjektů v pozici kontrolované osoby při zajišťování dopravní obslužnosti,

3. Podání námitek kontrolovanou osobou v případě, že nesouhlasí s kontrolním zjištění uvedeným kontrolních orgánem v protokolu o kontrole,

4. Vyřízení námitek kontrolujícím v rámci autoremedury, nadřízeným kontrolujícího nebo v rámci navazujícího správního řízení,

5. Kontrola je ukončena marným uplynutím lhůty pro podání námitek nebo vzdáním se práva podat námitky, doručení vyřízení námitek kontrolované osobě, nebo předáním námitek vyřízení správnímu orgánu. Výstupem kontroly je protokol o kontrole a případně jeho dodatky.

Týká se vás to pokud

Pokud jste objednatel a Úřad s vámi zahájil kontrolu dle kontrolního řádu.

Kdy službu řešit

Službu iniciuje Úřad, klient je příjemcem služby od okamžiku doručení oznámení o zahájení kontroly.

Vyřízení služby

Co potřebujete pokud službu řešíte

Nejsou stanoveny žádné doplňující podmínky. Klient zašle nebo doručí podání týkající se prováděné kontroly.

Kde a jak službu řešit

Osobně lze doručit podání týkající se prováděné kontroly na podatelnu Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, a to v úředních hodinách. Poštou pak na adresu

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže

třída Kpt. Jaroše 7

604 55 Brno.

Kolik budete platit

None

Doplňující informace

Jaký má služba benefit

Přínosem služby je možnost upozornit na případná pochybení objednatele, který má možnost následně odstranit zjištěné nedostatky nebo jim v budoucnu předcházet. Vydaný protokol o kontrole pak může sloužit jako podklad pro přípravu navazujícího správního řízení.

Možnosti odvolání

Klient může podat proti kontrolnímu zjištění námitky ve smyslu § 13 zákona č.255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní řád).

Legislativa

Sankce

Za přestupek v souvislosti s prováděnou kontrolou lze uložit pokutu do 500 000 Kč.

Časté dotazy

None