Hlavní informace
Prodloužení registrace samostatného zprostředkovatele pojištění vám umožní nadále vykonávat činnost samostatného zprostředkovatele pojištění v České republice i po uplynutí doby, na kterou bylo uděleno předcházející oprávnění. Abyste ji mohli využít, musíte stále splňovat podmínky pro výkon činnosti samostatného zprostředkovatele.
Týká se vás to pokud
Jste-li samostatným zprostředkovatelem pojištění a máte zájem na dalším vykonávání činnosti samostatného zprostředkovatele i po uplynutí doby, na kterou bylo vydáno původní oprávnění k výkonu činnosti samostatného zprostředkovatele.
Kdy službu řešit
Službu byste měli řešit tak, aby žádost o prodloužení oprávnění dorazila České národní bance společně se správním poplatkem. Ten je splatný nejdříve ve lhůtě 3 měsíců přede dnem skončení povolení k činnosti, tzn. před koncem kalendářního roku. Podrobnější informace naleznete na webových stránkách České národní banky.
Vyřízení služby
Co potřebujete pokud službu řešíte
None
Kde a jak službu řešit
None
Kolik budete platit
None
Doplňující informace
Jaký má služba benefit
Služba umožňuje České národní bance průběžně prodlužovat oprávnění k výkonu činnosti samostatného zprostředkovatele. Zajistí se tak plošná kontrola kvality služeb poskytovaných samostatnými zprostředkovateli pojištění.
Možnosti odvolání
Proti rozhodnutí ČNB o zamítnutí žádosti o prodloužení oprávnění samostatného zprostředkovatele můžete podat rozklad, o kterém rozhoduje bankovní rada České národní banky.
Legislativa
Sankce
Budete-li zprostředkovávat sjednání pojištění nebo zajištění bez uděleného oprávnění, dopustíte se přestupku, za který Vám hrozí pokuta do výše až 10.000.000,- Kč.
Časté dotazy
None