Hlavní informace
Jako zřizovatel soukromého archivu si můžete každoročně na Ministerstvu vnitra požádat o poskytnutí jednorázového ročního státního příspěvku na provoz archivu.
Týká se vás to pokud
Jste zřizovatelem akreditovaného soukromého archivu.
Kdy službu řešit
Žádost můžete poprvé uplatnit do 6 měsíců ode dne nabytí právní moci rozhodnutí o akreditaci soukromého archivu, nejpozději však do 30. listopadu roku, v němž byla akreditace udělena. Nabude-li rozhodnutí o akreditaci soukromého archivu právní moci po 30. dubnu kalendářního roku, jako zřizovatel archivu uplatníte žádost o poskytnutí příspěvku na příští rok současně se žádostí za stávající rok. tj. podáte žádost o příspěvek po udělení akreditace současně s žádostí o příspěvek na následující kalendářní rok. Příspěvek po akreditaci bude vyplacen v témže roce, příspěvek na další kalendářní rok v dalším roce.
V dalších letech můžete uplatnit žádost o příspěvek na kalendářní rok vždy do 30. dubna předchozího kalendářního roku.
Není-li žádost uplatněna ve stanovené lhůtě, nárok na poskytnutí příspěvku v příslušném kalendářním roce zaniká.
Vyřízení služby
Co potřebujete pokud službu řešíte
Volnou formou sepsanou žádost, ke které připojíte:
- tiskový výstup "Řádkový přehled záznamů v evidenci listů NAD – názvy, metráž" z evidence NAD v programu PEvA, obsahující údaje o archivních souborech ve vlastnictví zřizovatele a jím zřízených právnických osob,
- kopie protokolu o výběru archiválií a výkaz evidenčních jednotek,
- kopie aktuálního evidenčního listu NAD (Národního archivního dědictví).
Kde a jak službu řešit
Žádost zašlete písemně či osobně doručte na adresu:
Ministerstvo vnitra
Kolik budete platit
None
Doplňující informace
Jaký má služba benefit
Poskytnutím příspěvku získáte finanční příspěvky na provoz archivu.
Možnosti odvolání
None
Legislativa
Sankce
None
Časté dotazy
None