Příspěvek na provoz archivu

Hlavní informace

Jako zřizovatel soukromého archivu si můžete každoročně na Ministerstvu vnitra požádat o poskytnutí jednorázového ročního státního příspěvku na provoz archivu.

Týká se vás to pokud

Jste zřizovatelem akreditovaného soukromého archivu.

Kdy službu řešit

Žádost můžete poprvé uplatnit do 6 měsíců ode dne nabytí právní moci rozhodnutí o akreditaci soukromého archivu, nejpozději však do 30. listopadu roku, v němž byla akreditace udělena. Nabude-li rozhodnutí o akreditaci soukromého archivu právní moci po 30. dubnu kalendářního roku, jako zřizovatel archivu uplatníte žádost o poskytnutí příspěvku na příští rok současně se žádostí za stávající rok. tj. podáte žádost o příspěvek po udělení akreditace současně s žádostí o příspěvek na následující kalendářní rok. Příspěvek po akreditaci bude vyplacen v témže roce, příspěvek na další kalendářní rok v dalším roce.

V dalších letech můžete uplatnit žádost o příspěvek na kalendářní rok vždy do 30. dubna předchozího kalendářního roku.

Není-li žádost uplatněna ve stanovené lhůtě, nárok na poskytnutí příspěvku v příslušném kalendářním roce zaniká.

Vyřízení služby

Co potřebujete pokud službu řešíte

Volnou formou sepsanou žádost, ke které připojíte:

  • tiskový výstup "Řádkový přehled záznamů v evidenci listů NAD – názvy, metráž" z evidence NAD v programu PEvA, obsahující údaje o archivních souborech ve vlastnictví zřizovatele a jím zřízených právnických osob,
  • kopie protokolu o výběru archiválií a výkaz evidenčních jednotek,
  • kopie aktuálního evidenčního listu NAD (Národního archivního dědictví).

Kde a jak službu řešit

Žádost zašlete písemně či osobně doručte na adresu:

Ministerstvo vnitra

Kolik budete platit

None

Doplňující informace

Jaký má služba benefit

Poskytnutím příspěvku získáte finanční příspěvky na provoz archivu.

Možnosti odvolání

None

Legislativa

Sankce

None

Časté dotazy

None