Poradenská a informační služba České obchodní inspekce

Hlavní informace

Na základě Zákona o České obchodní inspekci (ČOI) zajišťuje ČOI pro veřejnost poradensko – informační činnost. ČOI tak informuje o své činnost a poskytuje spotřebitelům užitečné informace z oblasti ochrany spotřebitele a dále odpovídá na dotazy veřejnosti. Dotazy by se měly týkat problematiky, která spadá do oblasti působnosti ČOI. Obvykle ČOI tazateli poskytne informace a rady pro další postup v jeho věci. Stanovisko vyjádřené v doporučení ČOI není právně závazné pro spotřebitele ani pro podnikatele. 

Více informací naleznete na stránkách České obchodní inspekce.

Týká se vás to pokud

Jste spotřebitelé nebo podnikatelé a potřebujete znát stanovisko ČOI k problematice, která se týká působnosti ČOI.

Typicky se jedná o dotazy, které mají občanům pomoci při řešení jejich spotřebitelských problémů.

Kdy službu řešit

Službu lze řešit kdykoliv. 

Vyřízení služby

Co potřebujete pokud službu řešíte

Písemný dotaz, kde uvedete:

  • čeho se dotaz týká, 
  • zda jste spotřebitel nebo podnikatel a 
  • zda chcete podat podnět ke kontrole. 

Kde a jak službu řešit

Dotaz lze podat České obchodní inspekci: 

  • osobně (u jednotlivých krajských inspektorátů ČOI, a to bez ohledu ne jejich místní příslušnost) nebo
  • poštou.

Adresy krajských inspektorátů ČOI:

Inspektorát pro Středočeský kraj a Hl. m. Prahu:

Česká obchodní inspekce

Inspektorát pro Jihočeský kraj a Vysočinu

Česká obchodní inspekce

Inspektorát pro Plzeňský a Karlovarský kraj

Česká obchodní inspekce

Inspektorát pro Ústecký a Liberecký kraj:

Česká obchodní inspekce

Inspektorát pro Královéhradecký a Pardubický kraj:

Česká obchodní inspekce

Inspektorát pro Jihomoravský a Zlínský kraj:

Česká obchodní inspekce

Inspektorát pro Olomoucký a Moravskoslezský kraj:

Česká obchodní inspekce

Kontakty na krajské inspektoráty ČOI naleznete na stránkách České obchodní inspekce.

Kolik budete platit

None

Doplňující informace

Jaký má služba benefit

Tazatel (spotřebitel, podnikatel) získá kvalifikované (avšak nezávazné) stanovisko ČOI k problematice, která se týká ochrany spotřebitele. 

Možnosti odvolání

Jako tazatel můžete proti postupu ČOI při vyřízení věci podat stížnost podle § 175 správního řádu.  

Legislativa

Sankce

None

Časté dotazy

None