Podpora v nezaměstnanosti Vám slouží k překlenutí období, po které jako uchazeč o zaměstnání hledáte ve spolupráci s Úřadem práce České republiky zaměstnání.
O podporu v nezaměstnanosti žádá uchazeč o zaměstnání Úřad práce České republiky prostřednictvím. Jenda – Klientská zóna MPSV .Žádost nelze podat samostatně, ale jen v kombinaci s s žádostí o zprostředkování zaměstnání, kterou lze vyřídit také přes Jenda – Klientská zóna MPSV – více viz služba Evidence uchazeče o zaměstnání - zprostředkování zaměstnání úřadem práce .
Nárok na podporu v nezaměstnanosti má uchazeč o zaměstnání, který požádá pracoviště Úřadu práce České republiky, u kterého je veden v evidenci uchazečů o zaměstnání o poskytnutí podpory v nezaměstnanosti a splní zákonem o zaměstnanosti stanovené podmínky. Základní podmínkou pro vznik nároku na podporu v nezaměstnanosti je získání v rozhodném období (poslední 2 roky před zařazením do evidence uchazečů o zaměstnání) zaměstnáním nebo jinou výdělečnou činností dobu důchodového pojištění v délce alespoň 12 měsíců.
Podmínku předchozího zaměstnání lze splnit i započtením náhradní doby zaměstnání, za kterou se považuje doba:
Jste fyzická osoba, která ztratila zaměstnání a hledáte nové vhodné pracovní uplatnění.
Službu můžete řešit kdykoli, pokud dojde ke ztrátě zaměstnání a jste vedeni jako uchazeč o zaměstnání v evidenci Úřadu práce ČR.
Potřebujete vyplnit žádost o podporu v nezaměstnanosti v aplikaci Jenda – Klientská zóna MPSV. Žádost však není možné podat bez předchozího přihlášení do Evidence uchazečů o zaměstnání pomocí žádosti o zprostředkování zaměstnání v aplikaci Jenda – Klientská zóna MPSV.
K Žádosti o podporu v nezaměstnanosti prosím doložte skutečnosti rozhodné pro přiznání a poskytování podpory v nezaměstnanosti, a to např.:
Skutečnosti rozhodné pro přiznání a poskytování podpory v nezaměstnanosti je možné doložit také níže uvedenými potvrzeními, které vyplňuje zaměstnavatel:
Žádost můžete podat prostřednictvím Klientské zóny JENDA na portálu Ministerstva práce a sociálních věcé
Aplikace Jenda je jednotným řešením pro správu všech vašich žádostí na jednom místě.
None
Při osobním podání bude žádost s vámi vyplňovat úředník při tzv. asistovaném podání přes aplikaci Jenda. Žádost však není možné podat bez předchozího přihlášení do Evidence uchazečů o zaměstnání v aplikaci Jenda – Klientská zóna MPSV případně též po asistovaném podání.
K Žádosti o podporu v nezaměstnanosti prosím doložte skutečnosti rozhodné pro přiznání a poskytování podpory v nezaměstnanosti, a to např.:
Skutečnosti rozhodné pro přiznání a poskytování podpory v nezaměstnanosti je možné doložit také níže uvedenými potvrzeními, které vyplňuje zaměstnavatel:
Žádost můžete podat osobně nebo poštou na kontaktním pracovišti Úřadu práce ČR dle místa trvalého pobytu (místa pobytu) fyzické osoby.
Kontakty na jednotlivá kontaktní pracoviště naleznete na internetových stránkách Úřadu práce ČR v sekci Krajské pobočky.
None
Tato služba Vám umožní překlenout složitou finanční situaci při ztrátě stálého příjmu ze zaměstnání v období po ztrátě zaměstnání po dobu, ve které jako uchazeč o zaměstnání hledáte ve spolupráci s Úřadem práce České republiky zaměstnání.
Nejste-li s výsledkem řízení o Podpoře v nezaměstnanosti spokojeni, můžete proti „Rozhodnutí“ podat odvolání a to do 15 dnů od jeho doručení. Odvolání podejte u krajské pobočky Úřadu práce ČR, která o dávce rozhodovala. O odvolání poté rozhoduje Ministerstvo práce a sociálních věcí.
None
Maximální lhůta pro vyřízení žádosti se řídí správním řádem, kdy Úřad práce je povinen vydat rozhodnutí po kompletaci všech nezbytných podkladů bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů od zahájení řízení, ve složitějších případech do 60 dnů, ve zvlášť složitých případech do 90 dnů.