Podněty, stížnosti a dotazy v poštovních službách

Hlavní informace

Jako uživatel poštovních služeb máte možnost se v rámci poradenství obrátit na Český telekomunikační úřad s podáním, jehož obsahem je dotaz či stížnost na postup provozovatele poštovních služeb, popř. podnět na porušení zákona o poštovních službách či zákona o ochraně spotřebitele.

Týká se vás to pokud

Chcete podat:

  • dotaz či stížnost na vadně poskytnutou poštovní službu nebo
  • podnět na porušení zákona o poštovních službách či zákona o ochraně spotřebitele na úseku poštovních služeb.

Kdy službu řešit

Podání lze uplatnit kdykoliv v případě vadně poskytnuté poštovní služby.

Vyřízení služby

Co potřebujete pokud službu řešíte

Vyplněný "Formulář pro zaslání dotazu, stížnosti, žádosti nebo podnětu" zveřejněný na ePortále Českého telekomunikačního úřadu

Z podání musí být zřejmé:

  • o jakého uživatele poštovních služeb a provozovatele se jedná,
  • o jaký problém (spor) jde.

K posouzení dané věci a případnému prověření je nutno identifikovat zásilku a v případě komunikace mezi uživatelem a provozovatelem doložit i tuto korespondenci.

V případě podání podnětu je vhodné popsat tvrzené porušení zákona, popř. doložit důkazy k tomuto tvrzení.

Kde a jak službu řešit

Podání zašlete poštou na adresu některého z oblastních odborů Českého telekomunikačního úřadu. Podání můžete na oblastních odborech podat také osobně.

Adresy oblastních odborů jsou zveřejněny na webu ČTÚ.

Kolik budete platit

None

Doplňující informace

Jaký má služba benefit

Poradenství vám bude poskytnuto zdarma bez ohledu na formu podání.

Možnosti odvolání

Na postup správního orgánu můžete podat stížnost podle § 175 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád. Stížnost podejte u správního orgánu, který věc vyřizoval.

Legislativa

Sankce

None

Časté dotazy

Do kdy musí být uplatněna reklamace?

Reklamaci je nutno uplatnit nejpozději do 1 roku ode dne podání zásilky k poštovní přepravě. V případě poškození nebo úbytku obsahu zásilky je lhůta pro podání reklamace 2 pracovní dny. Součástí uplatnění reklamace může být i požadavek na náhradu škody.

Jak postupovat v případě zamítnutí reklamace?

Pokud není reklamaci vyhověno či není vyřízena v zákonné lhůtě 30 dnů, má uživatel právo podat k Českému telekomunikačnímu úřadu návrh na zahájení řízení ve věci námitky proti vyřízení reklamace.

Kde si mohu stěžovat na vadné poštovní služby?

Nejprve je nutno uplatnit reklamaci na vadně poskytnutou poštovní službu a poté se lze obrátit na Český telekomunikační úřad. Se stížnostmi na zaměstnance je nutno se obrátit přímo na provozovatele poštovních služeb.

Co mám dělat s cizí zásilkou, kterou jsem nalezl/a ve své domovní schránce?

Zásilku je nutno ofotit a kopii zaslat na Český telekomunikační úřad jako podnět na porušení zákona. Zásilku je dále nutno vrátit na nejbližší pobočku provozovatele poštovních služeb.