Oznámení změny údajů registrovaných finančním úřadem

Hlavní informace

Pokud jste osobou registrovanou u finančního úřadu

  • k dani z přidané hodnoty,
  • k dani z příjmů právnických osob, nebo
  • jako plátce daně z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti

máte povinnost oznámit správci daně změny údajů, které jste byl povinen uvést při registraci.

Oznamovací povinnost lze splnit pouze prostřednictvím Oznámení o změně registračních údajů.
Tato povinnost se nevztahuje na údaje, jejichž změnu může finanční úřad zjistit z jiných evidencí a rejstříků a jejichž seznam je zveřejněn na internetových stránkách Finanční správy ČR.

Týká se vás to pokud

Jste u finančního úřadu zaregistrován/a k některé z daní, k nimž vzniká registrační povinnost a došlo u vás ke změně údajů uváděných při registraci.

Kdy službu řešit

Oznámení o změně registračních údajů podejte do 15 dnů ode dne, kdy ke změně těchto údajů došlo.

Vyřízení služby - elektronicky

Co potřebujete pokud službu řešíte

Formulář Oznámení o změně registračních údajů, který naleznete na portálu MOJE daně.  

K Oznámení o změně registračních údajů můžete přiložit kopie dokumentů dokládajících údaje a jejich změny uvedené v oznámení (např. smlouvu o vedení bankovního účtu). 

Kde a jak službu řešit

Oznámení o změně registračních údajů můžete podat prostřednictvím:

Při podání prostřednictvím datové schránky nebo e-mailu musíte vždy dbát na to, aby oznámení bylo podáno ve zveřejněném formátu xml a ve stanovené struktuře. Pro vytvoření požadovaného XML souboru můžete využít elektronický formulář v aplikaci Elektronická podání pro finanční správu (EPO).

Pokud nemáte zpřístupněnu datovou schránku, která se zřizuje ze zákona, můžete oznámení o změně registračních údajů podat rovněž prostřednictvím:

K vytvoření Oznámení o změně registračních údajů v potřebném formátu a struktuře můžete využít také aplikace třetích stran (např. účetní programy).
Místně příslušným finančním úřadem je ten, v jehož obvodu územní působnosti se nachází vaše místo (trvalého) pobytu, nebo Vaše sídlo.

Kolik budete platit

None

Vyřízení služby - osobně

Co potřebujete pokud službu řešíte

Řešení služby osobně nebo poštou je možné pouze pokud nemáte zákonnou povinnost podat Oznámení o změně registračních údajů elektronicky.

Tiskopis Oznámení o změně registračních údajů, který je dostupný na stránkách finanční správy.

K oznámení můžete přiložit kopie dokumentů dokládajících údaje a jejich změny uvedené v oznámení (např. smlouvu o vedení bankovního účtu).

Kde a jak službu řešit

Vyplněné a podepsané Oznámení o změně registračních údajů můžete podat osobně na podatelně nebo zaslat poštou na adresu místně příslušného finančního úřadu.

Místně příslušným finančním úřadem je ten, v jehož obvodu územní působnosti se nachází vaše místo (trvalého) pobytu, nebo Vaše sídlo.

Kolik budete platit

None

Doplňující informace

Jaký má služba benefit

Včasným splněním zákonné oznamovací povinnosti se vyhnete sankci, která by vám byla uložena v případě, že byste tuto povinnost včas nesplnil.

Podáním Oznámení o změně registračních údajů zajistíte, že finanční úřad bude mít o vaší osobě aktuální údaje. 

Možnosti odvolání

Proti rozhodnutí finančního úřadu o registraci se můžete odvolat do 30 dnů ode dne jeho doručení. Odvolání se podává u finančního úřadu, který o registraci rozhodl. 

Legislativa

Sankce

Pokud nesplníte svoji zákonnou registrační povinnost, může vám být uložena pokuta až do výše 500 000 .

Časté dotazy

Je možné v případě osobního jednání mít s sebou tlumočníka?

Ano, je to možné.