Hlavní informace
Pokud jste osobou registrovanou u finančního úřadu
- k dani z přidané hodnoty,
- k dani z příjmů právnických osob, nebo
- jako plátce daně z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti
máte povinnost oznámit správci daně změny údajů, které jste byl povinen uvést při registraci.
Oznamovací povinnost lze splnit pouze prostřednictvím Oznámení o změně registračních údajů.
Tato povinnost se nevztahuje na údaje, jejichž změnu může finanční úřad zjistit z jiných evidencí a rejstříků a jejichž
seznam je zveřejněn na internetových stránkách Finanční správy ČR.
Týká se vás to pokud
Jste u finančního úřadu zaregistrován/a k některé z daní, k nimž vzniká registrační povinnost a došlo u vás ke změně údajů uváděných při registraci.
Kdy službu řešit
Oznámení o změně registračních údajů podejte do 15 dnů ode dne, kdy ke změně těchto údajů došlo.
Vyřízení služby - elektronicky
Co potřebujete pokud službu řešíte
Formulář Oznámení o změně registračních údajů, který naleznete na portálu MOJE daně.
K Oznámení o změně registračních údajů můžete přiložit kopie dokumentů dokládajících údaje a jejich změny uvedené v oznámení (např. smlouvu o vedení bankovního účtu).
Kde a jak službu řešit
Oznámení o změně registračních údajů můžete podat prostřednictvím:
Při podání prostřednictvím datové schránky nebo e-mailu musíte vždy dbát na to, aby oznámení bylo podáno ve zveřejněném formátu xml a ve
stanovené struktuře. Pro vytvoření požadovaného XML souboru můžete využít
elektronický formulář v aplikaci Elektronická podání pro finanční správu (EPO).
Pokud nemáte zpřístupněnu datovou schránku, která se zřizuje ze zákona, můžete oznámení o změně registračních údajů podat rovněž prostřednictvím:
- e-mailu bez elektronického podpisu, který následně do 5 dnů potvrdíte, např. v listinné podobě s vlastnoručním podpisem, nebo
- aplikace Elektronická podání pro Finanční správu (EPO) bez podpisu, přičemž pro potvrzení tohoto podání si můžete vygenerovat a vytisknout z dané aplikace tzv. E-tiskopis, který následně podepíšete a doručíte ve lhůtě do 5 dnů místně příslušnému finančnímu úřadu.
K vytvoření Oznámení o změně registračních údajů v potřebném formátu a struktuře můžete využít také aplikace třetích stran (např. účetní programy).
Místně příslušným finančním úřadem je ten, v jehož obvodu územní působnosti se nachází vaše místo (trvalého) pobytu, nebo Vaše sídlo.
Kolik budete platit
None
Vyřízení služby - osobně
Co potřebujete pokud službu řešíte
Řešení služby osobně nebo poštou je možné pouze pokud nemáte zákonnou povinnost podat Oznámení o změně registračních údajů elektronicky.
Tiskopis Oznámení o změně registračních údajů, který je dostupný na stránkách finanční správy.
K oznámení můžete přiložit kopie dokumentů dokládajících údaje a jejich změny uvedené v oznámení (např. smlouvu o vedení bankovního účtu).
Kde a jak službu řešit
Vyplněné a podepsané Oznámení o změně registračních údajů můžete podat osobně na podatelně nebo zaslat poštou na adresu místně příslušného finančního úřadu.
Místně příslušným finančním úřadem je ten, v jehož obvodu územní působnosti se nachází vaše místo (trvalého) pobytu, nebo Vaše sídlo.
Kolik budete platit
None
Doplňující informace
Jaký má služba benefit
Včasným splněním zákonné oznamovací povinnosti se vyhnete sankci, která by vám byla uložena v případě, že byste tuto povinnost včas nesplnil.
Podáním Oznámení o změně registračních údajů zajistíte, že finanční úřad bude mít o vaší osobě aktuální údaje.
Možnosti odvolání
Proti rozhodnutí finančního úřadu o registraci se můžete odvolat do 30 dnů ode dne jeho doručení. Odvolání se podává u finančního úřadu, který o registraci rozhodl.
Legislativa
Sankce
Pokud nesplníte svoji zákonnou registrační povinnost, může vám být uložena pokuta až do výše 500 000 Kč.
Časté dotazy
Je možné v případě osobního jednání mít s sebou tlumočníka?