Hlavní informace
Jednou ze základních povinností zaměstnavatele v nemocenském pojištění je oznamovací povinnost.
Zaměstnavatel oznamuje místně příslušné okresní správě sociálního zabezpečení veškeré změny údajů týkajících se zaměstnance, které byly uvedeny na „Oznámení o nástupu do zaměstnání (skončení zaměstnání)“.
Pro hlášení těchto změn, popř. oprav údajů, které byly na tiskopisu nahlášeny chybně, lze rovněž využít tiskopis „Oznámení o nástupu do zaměstnání (skončení zaměstnání)“.
Návod jak správně tiskopis vyplnit je uveden ve Všeobecných zásadách pro vyplňování jednotlivých údajů tohoto tiskopisu.
Týká se vás to pokud
Jste zaměstnavatel a došlo u vás ke změnám údajů týkajících se vašeho zaměstnance, které byly uvedeny na „Oznámení o nástupu do zaměstnání (skončení zaměstnání)“.
Kdy službu řešit
Jako zaměstnavatel máte povinnost písemně oznámit místně příslušné okresní správě sociálního zabezpečení změnu údajů týkajících se zaměstnance, které byly uvedeny na „Oznámení o nástupu do zaměstnání (skončení zaměstnání)“, a to do 8 kalendářních dnů ode dne, kdy jste se o této změně dozvěděl.
Vyřízení služby
Co potřebujete pokud službu řešíte
None
Kde a jak službu řešit
None
Kolik budete platit
None
Doplňující informace
Jaký má služba benefit
Ohlášením veškerých změn údajů týkajících se zaměstnance, které byly původně uvedené na předepsaném tiskopisu „Oznámení o nástupu do zaměstnání (skončení zaměstnání)“, si zaměstnavatel splní svou zákonnou povinnost.
Možnosti odvolání
Možnosti odvolání nejsou.
Legislativa
Sankce
Pokud zaměstnavatel neoznámí okresní správě sociálního zabezpečení ve stanovené lhůtě změny údajů zaměstnance uvedených na tiskopisu „Oznámení o nástupu do zaměstnání (skončení zaměstnání)“, dopustí se tak přestupku, za který lze uložit pokutu až do výše 20 000 Kč.
Časté dotazy
None