Hlavní informace
Jednou ze základních povinností zaměstnavatele v nemocenském pojištění je oznamovací povinnost.
Zaměstnavatel oznamuje místně příslušné okresní správě sociálního zabezpečení skončení zaměstnání svého zaměstnance, a to na předepsaném tiskopisu Oznámení o nástupu do zaměstnání (skončení zaměstnání).
Týká se vás to pokud
Jste zaměstnavatel a došlo u vašeho zaměstnance k ukončení jeho činnosti.
Kdy službu řešit
Jako zaměstnavatel máte povinnost oznámit místně příslušné okresní správě sociálního zabezpečení den skončení zaměstnání se zaměstnancem, a to do 8 kalendářních dnů od jeho skončení.
Vyřízení služby - elektronicky
Co potřebujete pokud službu řešíte
Jako zaměstnavatel jste povinen předepsaný tiskopis Oznámení o nástupu do zaměstnání zaslat výhradně v elektronické podobě (v datovém formátu XML, který vyhovuje specifikaci místně příslušné OSSZ/PSSZ/MSSZ a XSD schématům).
Na tiskopise je nutné uvést údaje potřebné pro vedení registru pojištěnců.
Návod, jak správně vyplnit tiskopis Oznámení o nástupu do zaměstnání (skončení zaměstnání), je uveden ve Všeobecných zásadách pro vyplňování jednotlivých údajů tohoto tiskopisu.
Kde a jak službu řešit
Kolik budete platit
None
Doplňující informace
Jaký má služba benefit
Pojištěnec u vás jako u zaměstnavatele není nadále veden jako zaměstnanec, a nadále tak nemáte povinnost odvodu pojistného za tohoto zaměstnance.
Možnosti odvolání
Možnosti odvolání nejsou.
Legislativa
Sankce
Pokud jako zaměstnavatel neoznámíte okresní správě sociálního zabezpečení den skončení zaměstnání se zaměstnancem, dopustíte se tak přestupku, za který lze uložit pokutu až do výše 20 000 Kč.
Časté dotazy
Do kdy jako zaměstnavatel, musím informovat o skončení zaměstnání svého zaměstnance?
Jako zaměstnavatel máte povinnost oznámit místně příslušné okresní správě sociálního zabezpečení den skončení zaměstnání se zaměstnancem, a to do 8 kalendářních dnů od jeho skončení.