Ohlášení změn u příspěvku na péči

Hlavní informace

V průběhu poskytování dávky příspěvek na péči je příjemce povinen písemně ohlásit příslušné krajské pobočce Úřadu práce ČR

  • změny ve skutečnostech rozhodných pro nárok na příspěvek na péči,
  • změny ve skutečnostech rozhodných pro výši a způsob výplaty příspěvku na péči,
  • změny adresy trvalého pobytu, skutečného pobytu a adresy pro doručování.

Týká se vás to pokud

V případě, že dojde ke změně skutečností, které mohou mít vliv pro nárok na dávku, její výši či výplatu. Například změnila se vaše adresa trvalého pobytu, skutečného pobytu nebo adresa pro doručování.

Kdy službu řešit

Jako příjemce jste povinen změny v rozhodných skutečnostech oznámit ve lhůtě 8 dnů ode dne, kdy jste se o nich dozvěděl.

Vyřízení služby

Co potřebujete pokud službu řešíte

Při podání Ohlášení změn pro příspěvek na péči potřebujete vyplnit formulář odpovídající konkrétní skutečnosti, kterou je potřeba oznámit 

K podání nejsou potřeba žádné dodatečné dokumenty.

Kde a jak službu řešit

Hlášení můžete podat na kontaktním pracovišti Úřadu práce ČR dle místa trvalého pobytu (místa pobytu) příjemce příspěvku. Kontakty na jednotlivá kontaktní pracoviště naleznete na internetových stránkách Úřadu práce ČR v sekci Krajské pobočky.

Kolik budete platit

None

Doplňující informace

Jaký má služba benefit

Správné stanovení nároku, výše či výplaty příspěvku na péči.

Možnosti odvolání

Pokud dojde na základě ohlášené změny skutečnosti ke změně příspěvku na péči a vy nejste s výsledkem řízení spokojeni, můžete proti „Rozhodnutí“ podat odvolání a to do 15 dnů od jeho doručení. Odvolání podejte u krajské pobočky Úřadu práce ČR, která o dávce rozhodovala. O odvolání poté rozhoduje Ministerstvo práce a sociálních věcí.

Legislativa

Sankce

None

Časté dotazy

None