Hlavní informace
Námořní protest podává velitel lodi v nejbližsím přístavu, do kterého dopluje ihned po incidentu, při kterém dojde k poškození lodě, nákladu nebo zdraví osob na lodi.
Podáním tzv. námořního protestu si jako vlastník nebo provozovatel námořní obchodní lodě zajišťujete svá práva v obraně proti škodám a nárokům, které jsou proti vám vzneseny:
- v případě námořních nehod a
- v případě škodám vzniklým z meteorologických příčin - tzv. vyšší moc nebo nepřeknatelná síla moře.
Při jakékoliv námořní nehodě nebo po překonání težkého počasí na moři, které mohlo i jen potencionálně vést ke škodám na námořní obchodní lodi nebo dopravovaném zboží ještě před zjištěním, zda škoda skutečně nastala či nikoliv.
Týká se vás to pokud
Jste vlastníkem nebo provozovatelem námořní obchodní lodě a z jakýchkoliv důvodů můžete očekávat škodu na lodi, nákladu nebo zdraví osob na palubě.
Kdy službu řešit
Neprodleně po nehodě nebo těžkém počasí v prvním přístavu.
Vyřízení služby
Co potřebujete pokud službu řešíte
Hlášení námořního protestu nemá předepsanou formu - záleží na konkrétním přístavu.
V nejbližším přístavu musíte písemně úplně a přesně vylíčit všechny závažné okolnosti, v souvislosti s nimiž došlo nebo mohlo dojít k poškození lodě, nákladu nebo zdraví osob na lodi, a opatření, jichž bylo použito k odvrácení nebo zmenšení škody.
Jako přílohu doložíte výpis z lodního deníku a výpis ze seznamu posádky.
Kde a jak službu řešit
V prvním přístavu ve kterém zakotvíte loď po vzniku události.
Kolik budete platit
None
Doplňující informace
Jaký má služba benefit
Jste po právní stránce chráněn proti nárokům vznášeným proti lodi, proti škodní události nebo podezření na možný vznik takové události.
Možnosti odvolání
None
Legislativa
Sankce
None
Časté dotazy
None