Hlavní informace
Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů (dále též "ADR") nabízí spotřebitelům rychlý a dostupný způsob řešení sporů. V oblasti energetiky jsou spotřebitelským sporem výhradně spory vyplývající ze smlouvy o poskytování služeb, které se týkají dodávky elektřiny, plynu, tepelné energie nebo jejich distribuce. Typicky se jedná o smlouvu o sdružených službách dodávky elektřiny nebo plynu, případně smlouvu o dodávce tepelné energie.
Týká se vás to pokud
Máte spotřebitelský spor s držitelem licence o splnění povinností ze smluv, které se týkají dodávky nebo distribuce elektřiny, plynu nebo tepelné energie, přičemž tento spor se vám s tímto držitelem licence nepodařilo vyřešit přímo.
Kdy službu řešit
Službu můžete řešit kdykoliv, pokud máte spor s dodavatelem z oblasti energetických odvětví.
Vyřízení služby
Co potřebujete pokud službu řešíte
Návrh na zahájení mimosoudního řešení spotřebitelského sporu, ve kterém uvedete:
- koho a čeho se návrh týká,
- co konkrétně požadujete,
- vlastnoruční podpis,
- přílohy (k podání je třeba přiložit všechny dokumenty týkající se problému).
Návrh je třeba označit jako "návrh na rozhodnutí spotřebitelského sporu".
Informace o mimosoudním řešení sporů v působnosti Energetického regulačního úřadu naleznete na jeho stránkách, v sekci
Mimosoudní řešení sporů.
Kde a jak službu řešit
Návrh můžete zaslat poštou Energetickému regulačnímu úřadu na adresu:
Energetický regulační úřad, oddělení sporných řízení
Kolik budete platit
None
Doplňující informace
Jaký má služba benefit
Pomocí mimosoudního řešení spotřebitelských sporů můžete hájit svá spotřebitelská práva způsobem, který je rychlejší a méně nákladný než soudní řízení.
Možnosti odvolání
Proti rozhodnutí Energetického regulačního úřadu o mimosoudním řešení spotřebitelského sporu můžete podat rozklad, o kterém bude rozhodovat Rada Energetického regulačního úřadu.
Legislativa
Sankce
None
Časté dotazy
None