Řešení spotřebitelských sporů Energetickým regulačním úřadem

Hlavní informace

Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů (dále též "ADR") nabízí spotřebitelům rychlý a dostupný způsob řešení sporů. V oblasti energetiky jsou spotřebitelským sporem výhradně spory vyplývající ze smlouvy o poskytování služeb, které se týkají dodávky elektřiny, plynu, tepelné energie nebo jejich distribuce. Typicky se jedná o smlouvu o sdružených službách dodávky elektřiny nebo plynu, případně smlouvu o dodávce tepelné energie.

Týká se vás to pokud

Máte spotřebitelský spor s držitelem licence o splnění povinností ze smluv, které se týkají dodávky nebo distribuce elektřiny, plynu nebo tepelné energie, přičemž tento spor se vám s tímto držitelem licence nepodařilo vyřešit přímo.

Kdy službu řešit

Službu můžete řešit kdykoliv, pokud máte spor s dodavatelem z oblasti energetických odvětví.

Vyřízení služby

Co potřebujete pokud službu řešíte

Návrh na zahájení mimosoudního řešení spotřebitelského sporu, ve kterém uvedete:

  • koho a čeho se návrh týká,
  • co konkrétně požadujete,
  • vlastnoruční podpis,
  • přílohy (k podání je třeba přiložit všechny dokumenty týkající se problému).
Návrh je třeba označit jako "návrh na rozhodnutí spotřebitelského sporu".
Informace o mimosoudním řešení sporů v působnosti Energetického regulačního úřadu naleznete na jeho stránkách, v sekci Mimosoudní řešení sporů.

Kde a jak službu řešit

Návrh můžete zaslat poštou Energetickému regulačnímu úřadu na adresu: 

Energetický regulační úřad, oddělení sporných řízení

Kolik budete platit

None

Doplňující informace

Jaký má služba benefit

Pomocí mimosoudního řešení spotřebitelských sporů můžete hájit svá spotřebitelská práva způsobem, který je rychlejší a méně nákladný než soudní řízení.

Možnosti odvolání

Proti rozhodnutí Energetického regulačního úřadu o mimosoudním řešení spotřebitelského sporu můžete podat rozklad, o kterém bude rozhodovat Rada Energetického regulačního úřadu. 

Legislativa

Sankce

None

Časté dotazy

None