Licence pro dovoz a vývoz zemědělských produktů

Hlavní informace

Některé zemědělské komodity jsou při dovozu do Evropské unie či vývozu z Evropské unie podmíněny vystavením dovozní či vývozní licence (dále jen „licence“).

Seznam zemědělských produktů a množství, pro které se vydávají licence, je v souladu s nařízením Evropské komise a podrobné informace i příslušná legislativa jsou dostupné na webových stránkách SZIF.

Prostřednictvím této služby jako subjekt žádáte o udělení příslušných licencí v rámci konkrétní rostlinné či živočišné komodity.

Bližší informace naleznete na webových stránkách SZIF v sekci Licence.  

Další úkony spojené s vydanými licencemi jsou řešeny prostřednictvím samostatných služeb Vyšší moc u licencí pro dovoz a vývoz zemědělských produktů, Převod práv z licencí pro dovoz a vývoz zemědělských produktů, Náhradní licence pro dovoz a vývoz zemědělských produktů, Využití licencí pro dovoz a vývoz zemědělských produktů a Oznámení o odsouzení pro trestný čin v případě školy/školského zařízení, o němž vede údaje MŠMT.

Přijetí žádosti o licenci může být podmíněno složením hotovostní/bankovní záruky (prostřednictvím služby Složení záruky). 

Týká se vás to pokud

Chcete jako subjekt získat dovozní či vývozní licenci, a za tímto účelem podáváte žádost o vydání licence na konkrétní komoditu.

Bližší informace včetně příruček, formulářů a příslušné legislativy naleznete na webových stránkách SZIF v sekci Licence

Kdy službu řešit

Lhůty pro podání žádosti jsou stanoveny příslušnými předpisy Evropské unie.

Aktuální termíny a lhůty pro jednotlivé úkony naleznete v příručkách na webových stránkách SZIF v sekci Licence

Vyřízení služby - elektronicky

Co potřebujete pokud službu řešíte

Přijetí žádosti o licenci je podmíněno složením hotovostní/bankovní záruky.

Podání žádosti o licenci je možné prostřednictvím elektronické žádosti, dostupné registrovaným uživatelům na Portálu farmáře SZIF.

Registrovat se lze na následujícím odkazu Portál farmáře SZIF.

V případě nefunkčnosti Portálu farmáře SZIF se žádosti o licence podávají v záložním systému prostřednictvím formuláře AGRIM v případě žádosti o dovozní licenci, nebo formuláře AGREX v případě žádosti o vývozní licenci.

Povinně podávané přílohy k elektronické žádosti se liší podle opatření. Detailní informace pro žadatele včetně příruček naleznete na stránkách SZIF v sekci Licence

Kde a jak službu řešit

Podání žádosti a příloh je možné prostřednictvím elektronického formuláře a příslušných aplikací dostupných registrovaným uživatelům na Portál farmáře SZIF.

Žádost prostřednictvím záložního systému může být Fondu doručena do datové schránky (jn2aiqd) nebo e-mailem na adresu licence@szif.cz

Ostatní podání lze doručit SZIF prostřednictvím datové schránky (jn2aiqd) nebo elektronické podatelny (podatelna@szif.cz).

Komunikace ze strany SZIF bude probíhat do vaší datové schránky a prostřednictvím Portálu farmáře.

Kolik budete platit

None

Vyřízení služby - osobně

Co potřebujete pokud službu řešíte

V případě nefunkčnosti Portálu farmáře SZIF se žádosti o licence podávají v záložním systému prostřednictvím formuláře AGRIM v případě žádosti o dovozní licenci, nebo formuláře AGREX v případě žádosti o vývozní licenci.

Žádost prostřednictvím záložního systému může být Fondu doručena i poštou nebo osobně.

Bližší informace včetně příruček, formulářů a příslušné legislativy naleznete na webových stránkách SZIF v sekci Licence

Kde a jak službu řešit

Konzultace poskytuje Centrální pracoviště SZIF. 

Bližší informace o způsobech podání, lokalitách a úředních hodinách naleznete v sekci Kontakty na webových stránkách SZIF

Certifikát vydané licence je zaslán v papírové podobě, případně předán osobně. 

Kolik budete platit

None

Doplňující informace

Jaký má služba benefit

Benefitem služby je prostřednictvím vydané licence získání možnosti obchodovat příslušnými zemědělskými komoditami mimo hranice členských států Evropské unie.

Možnosti odvolání

Proti Rozhodnutí či Usnesení SZIF se lze odvolat v souladu se Správním řádem (zák. č. 500/2004 Sb.), tj. ve lhůtě 15 dní od doručení.

Opravný prostředek má vždy písemnou formu a lze ho doručit správnímu orgánu:

  • prostřednictvím Portálu farmáře,
  • datovou schránkou,
  • prostřednictvím e-podatelny,
  • osobně či poštou na centrálním či regionálním pracovišti SZIF.

Bližší informace o způsobech podání, lokalitách a úředních hodinách naleznete v sekci Kontakty na webových stránkách SZIF.

Legislativa

Sankce

None

Časté dotazy

None