Hlavní informace
Po přiznání příspěvku na provoz dětské skupiny Ministerstvo práce a sociálních věcí vypočte a vyplatí zálohu na příslušnou třetinu kalendářního roku dle zaslaných podkladů poskytovatelem.
Podkladem se rozumí tzv. hlášení obsazenosti kapacitních míst v dětské skupině.
Hlášení obsazenosti kapacitních míst se podává vždy do 5. dne následujícího kalendářního měsíce prostřednictvím elektronické aplikace a vychází ze zanesených údajů z uzavřených smluv s rodiči dětí o poskytování služby péče o dítě v dětské skupině.
Výše zálohy se stanovuje v aplikaci výpočtem za měsíc rozhodný pro danou třetinu kalendářního roku, kterými jsou: leden, duben a srpen. Jako poskytovatel musíte každý měsíc doložit obsazenost.
Pokud jako poskytovatel nepodáte uvedené hlášení, máte za dané období nárok na příspěvek ve výši 0 Kč a žádný příspěvek nedostanete.
Hlášením sdělujete, kolik jste v daném měsíci měli obsazených míst a na jakou výši příspěvku tedy máte nárok.
Týká se vás to pokud
Jste již podali žádost o příspěvek na provoz dětské skupiny a chcete obdržet tento příspěvek za konkrétní měsíc.
Na příspěvek na provoz dětské skupiny má nárok poskytovatel, který:
- je zapsán v evidenci poskytovatelů služby péče o dítě v dětské skupině,
- nemá pozastavené nebo zrušené oprávnění k poskytování služby,
- není organizační složkou státu nebo státní příspěvkovou organizací,
- jeho dětská skupina má kapacitu alespoň 3 místa.
Kdy službu řešit
Řešte co nejdříve, pokud jste již podali žádost o příspěvek na provoz dětské skupiny. Hlášení obsazenosti kapacitních míst se podává vždy nejpozději do 5. dne následujícího kalendářního měsíce.
Vyřízení služby
Co potřebujete pokud službu řešíte
None
Kde a jak službu řešit
None
Kolik budete platit
None
Doplňující informace
Jaký má služba benefit
Hlavním benefitem je dlouhodobé stabilní financování dětských skupin ze strany státu. Podílí se na financování běžných výdajů, které souvisejí s poskytováním služby, tedy mzdových nákladů, nákladů na povinné další vzdělávání pečujících osob, nákladů na stravu a dalších provozních nákladů.
Nepodáním hlášení obsazenosti de facto sdělujete, že máte za daný měsíc nárok na příspěvek ve výši 0 Kč, a žádný příspěvek nedostanete.
Možnosti odvolání
V případě, že narazíte na technické potíže v aplikaci OKskupiny, ihned kontaktujte technickou podporu na e-mailu hotline.oknouze@oksystem.cz. Pokud se prokáží technické potíže v aplikaci, kvůli nimž jste nemohli v termínu podat hlášení obsazenosti nebo jste jej nemohli podat se správnými údaji, obraťte se na sekci rodinné politiky a sociálních služeb na Ministerstvu práce a sociálních věcí.
Kontakt:
Ministerstvo práce a sociálních věcí
- datovou schránkou Ministerstva práce a sociálních věcí: sc9aavg
Po potvrzení technických potíží ze strany technické podpory OKsystem vám ministerstvo přidělí náhradní termín pro podání hlášení. Pokud doložíte technické potíže na Portálu občana, taktéž vám bude přidělen náhradní termín.
Legislativa
Sankce
None
Časté dotazy
Lze podat dodatečné hlášení obsazenosti kapacitních míst, pokud již uplynul termín pro podání (tj. 5. den v následujícím měsíci)?
Kde mohu získat podrobné informace o příspěvku na provoz dětských skupin?