Hlavní informace
Držitel poštovní licence touto službou informuje dotčené obce o dočasném uzavření nebo zrušení některé ze svých provozoven.
Týká se vás to pokud
Jste držitelem poštovní licence a dočasně uzavíráte nebo rušíte některou ze svých provozoven.
Kdy službu řešit
Jako držitel poštovní licence máte povinnost v případě plánovaných změn informovat dotčené obce 1 měsíc před provedením změny, v případě nepředvídatelných okolností bezodkladně po provedení změny.
Vyřízení služby - elektronicky
Co potřebujete pokud službu řešíte
Volnou formou sepsanou informaci o změnách v poštovní síti.
Kde a jak službu řešit
Informace lze dotčeným obcím předat datovou schránkou nebo e-mailem s uznávaným elektronickým podpisem. Veřejnost je možné informovat prostřednictvím webu.
Kolik budete platit
None
Vyřízení služby - osobně
Co potřebujete pokud službu řešíte
Volnou formou sepsanou informaci o změnách v poštovní síti.
Kde a jak službu řešit
Informace je možné veřejnosti předat vyvěšením u provozovny držitele poštovní licence.
Dotčeným obcím je možné je předat osobně na adrese obecního úřadu dotčené obce nebo prostřednictvím provozovatele poštovních služeb.
Kolik budete platit
None
Doplňující informace
Jaký má služba benefit
Obce budou disponovat informací o zajištění dostupnosti základních služeb na svém území a mohou tuto informaci předat dále dotčeným obyvatelům.
Možnosti odvolání
None
Legislativa
Sankce
Pokud nesplníte svou informační povinnost, dopustíte se přestupku, za který lze uložit sankci až do výše 2 000 000 Kč.
Časté dotazy
Týká se tato povinnost každého provozovatele poštovních služeb?
Nikoliv, tato povinnost se vztahuje pouze na toho provozovatele poštovních služeb, kterému byla zároveň udělena poštovní licence (tj. povinnost zajišťovat všeobecnou dostupnost základních služeb).