Dočasné uzavření nebo zrušení pošty

Hlavní informace

Držitel poštovní licence touto službou informuje dotčené obce o dočasném uzavření nebo zrušení některé ze svých provozoven.

Týká se vás to pokud

Jste držitelem poštovní licence a dočasně uzavíráte nebo rušíte některou ze svých provozoven.

Kdy službu řešit

Jako držitel poštovní licence máte povinnost v případě plánovaných změn informovat dotčené obce 1 měsíc před provedením změny, v případě nepředvídatelných okolností bezodkladně po provedení změny.

Vyřízení služby - elektronicky

Co potřebujete pokud službu řešíte

Volnou formou sepsanou informaci o změnách v poštovní síti.

Kde a jak službu řešit

Informace lze dotčeným obcím předat datovou schránkou nebo e-mailem s uznávaným elektronickým podpisem. Veřejnost je možné informovat prostřednictvím webu.

Kolik budete platit

None

Vyřízení služby - osobně

Co potřebujete pokud službu řešíte

Volnou formou sepsanou informaci o změnách v poštovní síti.

Kde a jak službu řešit

Informace je možné veřejnosti předat vyvěšením u provozovny držitele poštovní licence.

Dotčeným obcím je možné je předat osobně na adrese obecního úřadu dotčené obce nebo prostřednictvím provozovatele poštovních služeb.

Kolik budete platit

None

Doplňující informace

Jaký má služba benefit

Obce budou disponovat informací o zajištění dostupnosti základních služeb na svém území a mohou tuto informaci předat dále dotčeným obyvatelům.

Možnosti odvolání

None

Legislativa

Sankce

Pokud nesplníte svou informační povinnost, dopustíte se přestupku, za který lze uložit sankci až do výše 2 000 000 Kč.

Časté dotazy

Týká se tato povinnost každého provozovatele poštovních služeb?
Nikoliv, tato povinnost se vztahuje pouze na toho provozovatele poštovních služeb, kterému byla zároveň udělena poštovní licence (tj. povinnost zajišťovat všeobecnou dostupnost základních služeb).