Hlavní informace
Banky, pojišťovny, zdravotní pojišťovny a poskytovatelé tzv. univerzální služby elektronických komunikací mají právo stát se provozovatelem kontaktních míst veřejné správy, tedy mohou na svých pobočkách zřídit pracoviště Czech POINT.
Týká se vás to pokud
Jste banka, pojišťovna, zdravotní pojišťovna nebo poskytovatel tzv. univerzální služby elektronických komunikací a zvažujete, zda by pro vaše podnikání mělo přínos poskytování služeb kontaktního místa veřejné správy či chcete rozšířit základní síť poboček Czech POINT.
Kdy službu řešit
Kdykoliv jako zájemce usoudíte, že provoz kontaktního místa veřejné správy bude přínosem, může pomoci zvýšit dostupnost těchto služeb, zkrátit dobu potřebnou pro vyřízení různých úředních záležitostí a usnadnit komunikaci mezi veřejností a státními institucemi.
Vyřízení služby - elektronicky
Co potřebujete pokud službu řešíte
Postup podání žádosti je popsán na stránkách Czech POINT.
Žádost se vyřizuje postupem dle Správního řádu.
Jako žadatel musíte doložit, že splňujete podmínky uvedené ve Věstníku Digitální a informační agentury. Vzor žádosti o autorizaci je na stránkách Czech POINT.
Kde a jak službu řešit
Odesláním vyplněné žádosti do datové schránky DIA s identifikátorem yukd8p7.
Kolik budete platit
Jako osoba autorizovaná Agenturou uhradíte za autorizaci k výkonu působnosti kontaktního místa veřejné správy poplatek 200 000 Kč za celou dobu autorizace (5 let). Poplatek musí být uhrazen do 30 dnů ode dne, kdy rozhodnutí Agentury o udělení autorizace nabylo právní moci. Poplatek vybírá Digitální a informační agentura a je příjmem státního rozpočtu.
Doplňující informace
Jaký má služba benefit
Jako autorizovaná osoba získáváte oprávnění inkasovat příjem odpovídající výši správního poplatku za zpoplatněné úkony kontaktních míst veřejné správy. Svým klientům můžete pohodlně zajistit ověřené výpisy z neveřejných státních evidencí a tím klientům i sobě zjednodušit např. vyřízení hypotéky či pojistné smlouvy.
Je však nutné, aby autorizovaná osoba poskytovala služby Czech POINT celé veřejnosti nejen svým klientům a některé úkony nejsou zpoplatněné.
Možnosti odvolání
None
Legislativa
Sankce
Digitální a informační agentura má právo kontrolovat u autorizované osoby plnění věcných, personálních, technických, bezpečnostních a organizačních podmínek pro výkon působnosti kontaktního místa veřejné správy. Tyto podmínky určuje Věstník DIA - gov.cz a dále Provozní řád Czech POINT.
Digitální a informační agentura je oprávněna omezit této autorizované osobě na nezbytně nutnou dobu přístup do informačního systému, jehož prostřednictvím je zajišťován výkon působnosti kontaktních míst veřejné správy, popřípadě odejmout autorizaci, porušila-li tato osoba věcné, personální, technické, bezpečnostní nebo organizační podmínky pro výkon působnosti kontaktního místa veřejné správy způsobem vážně ohrožujícím funkčnost informačního systému, jehož prostřednictvím je zajišťován výkon působnosti kontaktních míst veřejné správy.
Časté dotazy
None