Aktualizace údajů sbírky muzejní povahy zapsané v centrální evidenci Ministerstva kultury.

Hlavní informace

Ministerstvo kultury, na základě podané žádosti vlastníka sbírky upraví informace o počtu sbírkových předmětů nebo popisné informace sbírky, případně informace o správci nebo vlastníkovi sbírky.

Týká se vás to pokud

Nemáte zapsanou sbírku muzejní povahy v centrální evidenci Ministerstva kultury.

Kdy službu řešit

Pokud dojde ke změně údajů o vlastníkovi či správci sbírky musí být o aktualizaci požádáno do 15 dnů. Údaje o sbírkových předmětech se aktualizují průběžně.

Vyřízení služby

Co potřebujete pokud službu řešíte

Ministerstvu kultury se předkládají typizované formuláře k aktualizaci zápisu sbírky, které jsou ke stažení na webu centrální evidence nebo je možné o změnu žádat písemného sdělení, kde se specifikuje, co se mění ve sbírce.

Kde a jak službu řešit

Osobně na podatelně Ministerstva kultury, poštou na adresu ministerstva.

Kolik budete platit

None

Doplňující informace

Jaký má služba benefit

Vlastník zapsané sbírky je podle zákona povinen žádat o změnu údajů v centrální evidenci, pokud k nim dojde. Aktuální informace vytvářejí objektivní přehled o sbírkách v centrální evidenci. Pokud nejsou předměty potvrzeny v evidenci i na straně ministerstva, nejsou formálně součástí sbírky (nesmí se např. vyvézt do zahraničí).

Možnosti odvolání

V případě zamítnutí aktualizace zápisu sbírky v centrální evidenci je možnost se odvolat podle správního řádu.

Legislativa

Sankce

None

Časté dotazy

Jak dlouho trvá vyřízení?
Změny údajů v centrální evidenci trvají podle povahy žádosti 15 až 30 dnů.