Jedná se o číslo účtu, výši daně (může se změnit na základě údajů uvedených v daňovém přiznání nebo změn místních koeficientů), datum splatnosti a variabilní symbol, a to:
- datovou schránkou – pokud ji máte jako zřízenou,
- e-mailem - pokud jste o tento způsob zasílání informací požádal, příp. požádáte v dané lhůtě, nebo
- složenkou - pokud nemáte datovou schránku ani jste nezažádal o zasílání údajů e-mailem.
Údaje pro placení daně vám nebudou zaslány v případě, že jste požádal o placení daně prostřednictvím soustředěné inkasní platby obyvatelstva – SIPO (viz placení daně z nemovitých věcí).
Kde žádat a co budete potřebovat
Pokud chcete dostávat údaje o placení daně na e-mail, musíte vyplněnou a podepsanou Žádost ve věci zasílání údajů pro placení daně z nemovitých věcí e-mailem doručit na příslušné územní pracoviště finančního úřadu. V případě, že máte nemovité věci ve více krajích, podáte žádost na všechna příslušná územní pracoviště.
Žádost ve věci zasílání údajů pro placení daně z nemovitých věcí e-mailem je k dispozici na územních pracovištích finančních úřadů nebo na webových stránkách Finanční správy v sekci Daňové tiskopisy.
Termín pro podání Žádosti ve věci zasílání údajů pro placení daně z nemovitých věcí e-mailem je 15. března příslušného zdaňovacího období (kalendářního roku).