Hlavní informace
Zaměstnavatel je povinen příslušným zdravotním pojišťovnám zasílat kopie záznamů o pracovních úrazech. Zasílají se vždy té zdravotní pojišťovně, u které jsou daní zaměstnanci pojištěni, a to najednou za uplynulý kalendářní měsíc, nejpozději do 5. dne následujícího měsíce.
Týká se vás to pokud
Jste-li zaměstnavatel a došlo ke vzniku pracovního úrazu zaměstnance, o němž se vyhotovuje záznam.
Kdy službu řešit
Do 5. dne následujícího měsíce musíte jako zaměstnavatel odeslat všechny záznamy o pracovních úrazech zaměstnanců za celý předcházející měsíc.
Vyřízení služby
Co potřebujete pokud službu řešíte
Potřebujete formulář Kopie záznamu o pracovním úrazu.
Kde a jak službu řešit
Pokud jste zaměstnavatel a vašemu zaměstnanci vznikl úraz, pak kopii záznamu o pracovním úrazu zasíláte poštou zdravotní pojišťovně, u níž je zaměstnanec pojištěn:
Také je možnost donést příslušné dokumenty na jakoukoli pobočku zdravotní pojišťovny.
Kolik budete platit
None
Doplňující informace
Jaký má služba benefit
Cílem je zajistit větší bezpečnost při práci a snížení počtu pracovních úrazů.
Možnosti odvolání
None
Legislativa
Sankce
Při nesplnění této povinnosti může příslušná zdravotní pojišťovna uložit zaměstnavateli pokutu až do výše 100 000 Kč.
Časté dotazy
None