Zaslání kopie záznamu o pracovním úrazu zdravotní pojišťovně

Hlavní informace

Zaměstnavatel je povinen příslušným zdravotním pojišťovnám zasílat kopie záznamů o pracovních úrazech. Zasílají se vždy té zdravotní pojišťovně, u které jsou daní zaměstnanci pojištěni, a to najednou za uplynulý kalendářní měsíc, nejpozději do 5. dne následujícího měsíce.

Týká se vás to pokud

Jste-li zaměstnavatel a došlo ke vzniku pracovního úrazu zaměstnance, o němž se vyhotovuje záznam.

Kdy službu řešit

Do 5. dne následujícího měsíce musíte jako zaměstnavatel odeslat všechny záznamy o pracovních úrazech zaměstnanců za celý předcházející měsíc.

Vyřízení služby

Co potřebujete pokud službu řešíte

Potřebujete formulář Kopie záznamu o pracovním úrazu.

Kde a jak službu řešit

Pokud jste zaměstnavatel a vašemu zaměstnanci vznikl úraz, pak kopii záznamu o pracovním úrazu zasíláte poštou zdravotní pojišťovně, u níž je zaměstnanec pojištěn:  

Také je možnost donést příslušné dokumenty na jakoukoli pobočku zdravotní pojišťovny.

Kolik budete platit

None

Doplňující informace

Jaký má služba benefit

Cílem je zajistit větší bezpečnost při práci a snížení počtu pracovních úrazů.

Možnosti odvolání

None

Legislativa

Sankce

Při nesplnění této povinnosti může příslušná zdravotní pojišťovna uložit zaměstnavateli pokutu až do výše 100 000 Kč.

Časté dotazy

None