Zápis důkazu do RPP

Hlavní informace

Uživatel služeb veřejné správy má možnost nechat si zapsat do základního registru práv a povinností důkaz (právo, povinnost nebo právní skutečnost). Tuto možnost může chtít využít v případě, kdy se daný důkaz požaduje v rámci vyřízení jiné služby ve veřejné správě a nechce jej neustále dokládat v papírové či jiné formě, ale chce se na něj odkázat.

Nutno podotknout, že toto právo může uživatel využít pouze v případě, že není daný důkaz veden v základním registru nebo jiném informačním systému.

Uživatel se tedy nemůže dožadovat tohoto práva, pokud je již veden v informačních systémech, které mezi sebou mají být propojeny. V takovém případě může uživatel využít svého jiného práva a odkázat se na to, že je důkaz v informačním systému ve veřejné správě již veden a případně dát souhlas k jeho využití.

Pokud si uživatel bude chtít do základního registru práv a povinností nechat zapsat řidičské oprávnění, bude mu tento požadavek zamítnut, protože řidičské oprávnění se již vede v informačním systému řidičských oprávnění (řidičů).
Pokud si uživatel bude chtít do základního registru práv a povinností nechat zapsat rybářské oprávnění, které není vedeno v žádném informačním systému, bude mu to umožněno.

Týká se vás to pokud

  • Jste uživatelem digitální služby,
  • je vám vydán důkaz, který není vedený v základním registru, ani jiném informačním systému a vyplývá z úkonu orgánu veřejné moci vedeném v katalgou služeb a
  • jste držitelem prostředku elektornické identifikace.

Kdy službu řešit

Když uživatel nechce předkládat důkazy, které nejsou vedeny v základním registru nebo jiném informačním systému.

Vyřízení služby - elektronicky

Co potřebujete pokud službu řešíte

  • Prostředek elektornické identifikace

Kde a jak službu řešit

  1. Uživatel požaduje zápis důkazu prostřednictvím formuláře zveřejněného na Portále občana. Uživatel přitom uvede, kterého úkonu orgánu veřejné moci uvedeného v katalogu služeb se důkaz týká. Mělo by jít o údaje, na základě kterých bude DIA moci identifikovat tento úkon a přikročit k dalším krokům. Půjde tedy zejména o identifikaci orgánu veřejné moci, který úkon učinil, a identifikaci tohoto úkonu (například číslem jednacím). Žadatel může uvést kontaktní údaj, na který mu bude sděleno, jak byl požadavek vyřízen
  2. DIA odešle na základě požadavku uživatele datovou zprávu na správci agendy k ověření, že příslušný důkaz skutečně existuje a neeviduje se v informačním systému veřejné správy.
  3. Pokud žadatel uvedl kontaktní údaje, nebo disponuje datovou schránkou, je mu ze strany DIA odpovězeno.
  4. Orgán veřejné moci vydávající důkaz má následně povinnost zapsat důkaz do registru práv a povinností, což provede prostřednictvím AIS Působnostní jako správce agendy
  5. Orgán veřejné moci vydávající důkaz je editorem tohoto referenčního údaje a je zodpovědný za platnost a po ukončení platnosti označí zápis v RPP za neplatný (nemaže).

Kolik budete platit

None

Doplňující informace

Jaký má služba benefit

Pokud je po uživateli vyžadován v rámci vyřizování služby veřejné správy důkaz, který nechce neustále předkládat, může využít zápisu důkazu do RPP a následně se na tento zápis odkazovat.

Možnosti odvolání

None

Legislativa

Sankce

None

Časté dotazy

None