Hlavní informace
                Uživatel služeb veřejné správy má možnost nechat si zapsat do základního registru práv a povinností důkaz (právo, povinnost nebo právní skutečnost). Tuto možnost může chtít využít v případě, kdy se daný důkaz požaduje v rámci vyřízení jiné služby ve veřejné správě a nechce jej neustále dokládat v papírové či jiné formě, ale chce se na něj odkázat.
Nutno podotknout, že toto právo může uživatel využít pouze v případě, že není daný důkaz veden v základním registru nebo jiném informačním systému.
Uživatel se tedy nemůže dožadovat tohoto práva, pokud je již veden v informačních systémech, které mezi sebou mají být propojeny. V takovém případě může uživatel využít svého jiného práva a odkázat se na to, že je důkaz v informačním systému ve veřejné správě již veden a případně dát souhlas k jeho využití.
Pokud si uživatel bude chtít do základního registru práv a povinností nechat zapsat řidičské oprávnění, bude mu tento požadavek zamítnut, protože řidičské oprávnění se již vede v informačním systému řidičských oprávnění (řidičů).
Pokud si uživatel bude chtít do základního registru práv a povinností nechat zapsat rybářské oprávnění, které není vedeno v žádném informačním systému, bude mu to umožněno.
                Týká se vás to pokud
                
	- Jste uživatelem digitální služby,
- je vám vydán důkaz, který není vedený v základním registru, ani jiném informačním systému a vyplývá z úkonu orgánu veřejné moci vedeném v katalgou služeb a
- jste držitelem prostředku elektornické identifikace.
Kdy službu řešit
                Když uživatel nechce předkládat důkazy, které nejsou vedeny v základním registru nebo jiném informačním systému.
                
                    
                    
                        Vyřízení služby - elektronicky
                        Co potřebujete pokud službu řešíte
                        
	- Prostředek elektornické identifikace
Kde a jak službu řešit
                        
	- Uživatel požaduje zápis důkazu prostřednictvím formuláře zveřejněného na Portále občana. Uživatel přitom uvede, kterého úkonu orgánu veřejné moci uvedeného v katalogu služeb se důkaz týká. Mělo by jít o údaje, na základě kterých bude DIA moci identifikovat tento úkon a přikročit k dalším krokům. Půjde tedy zejména o identifikaci orgánu veřejné moci, který úkon učinil, a identifikaci tohoto úkonu (například číslem jednacím). Žadatel může uvést kontaktní údaj, na který mu bude sděleno, jak byl požadavek vyřízen
- DIA odešle na základě požadavku uživatele datovou zprávu na správci agendy k ověření, že příslušný důkaz skutečně existuje a neeviduje se v informačním systému veřejné správy. 
- Pokud žadatel uvedl kontaktní údaje, nebo disponuje datovou schránkou, je mu ze strany DIA odpovězeno.
- Orgán veřejné moci vydávající důkaz má následně povinnost zapsat důkaz do registru práv a povinností, což provede prostřednictvím AIS Působnostní jako správce agendy
- Orgán veřejné moci vydávající důkaz je editorem tohoto referenčního údaje a je zodpovědný za platnost a po ukončení platnosti označí zápis v RPP za neplatný (nemaže).
Kolik budete platit
                        None
                    
                
                Doplňující informace
                Jaký má služba benefit
                Pokud je po uživateli vyžadován v rámci vyřizování služby veřejné správy důkaz, který nechce neustále předkládat, může využít zápisu důkazu do RPP a následně se na tento zápis odkazovat.
                Možnosti odvolání
                None
                Legislativa
                
                Sankce
                None
                Časté dotazy
                None