Žádost o vystavení potvrzení o stavu osobního daňového účtu

Hlavní informace

Pokud potřebujete nebo chcete vědět, zda váš osobní daňový účet vykazuje přeplatek, nedoplatek, nebo je vyrovnán, můžete podat žádost o vydání potvrzení o stavu osobního daňového účtu.

Týká se vás to pokud

U vás finanční úřad eviduje osobní daňový účet a vy potřebujete nebo chcete znát jeho detailní stav.

Kdy službu řešit

Službu lze řešit kdykoliv.

Vyřízení služby - osobně

Co potřebujete pokud službu řešíte

Žádost o vydání potvrzení o stavu osobního daňového účtu v listinné podobě, která se podává formou prostého dopisu, ve kterém musíte uvést:

  • o co je žádáno,
  • identifikace žadatele,
  • identifikace a vlastnoruční podpis podepisující osoby.

K vytvoření žádosti můžete využít šablonu, která je dostupná v aplikaci Elektronická podání pro Finanční správu (EPO) nebo v aplikaci Online finanční úřad – daňová informační schránka (DIS+), do které se musíte přihlásit. Následně žádost vytisknete a ručně podepíšete.

V textu šablony uveďte k jakému datu požadujete vystavit potvrzení. 

K vytvoření žádosti o vydání potvrzení o stavu osobního daňového účtu můžete také využít aplikaci Elektronická podání pro Finanční správu (EPO), formulář Obecná písemnost určená pro podání orgánům Finanční správy ČR, kde do pole Textová příloha (poznámka) vepíšete co požadujete. Následně žádost vytisknete a ručně podepíšete.

Žádost můžete napsat jako prostý text např. "žádám o vystavení potvrzení o stavu osobního daňového účtu ke dni 1.4.2024", nebo "žádám o vystavení potvrzení o stavu osobního daňového účtu ke dni podání žádosti"​​​, případně "žádám o vydání potvrzení o stavu osobního daňového účtu na dani z příjmů fyzických osob ke dni 1.4.2024".

Kde a jak službu řešit

Žádost o vystavení potvrzení o stavu osobního daňového účtu lze učinit finančního úřadu, který spravuje váš osobní daňový účet, těmito způsoby:

  • ústně do protokolu,
  • podáním na podatelnu,
  • zasláním poštou.

Kontaktní údaje všech finančních úřadů naleznete zde.

Kolik budete platit

Za vydání potvrzení o stavu osobního daňového účtu je účtován správní poplatek ve výši 100 Kč. Správní poplatek uhraďte na číslo účtu finančního úřadu, který spravuje váš osobní daňový účet, dostupné na stránkách finanční správy s uvedením příslušného variabilního symbolu:

  • fyzická osoba občan ČR – rodné číslo (RČ),
  • fyzická osoba cizinec – vlastní identifikační číslo správce daně (tzv. VČP) pokud bylo přiděleno,
  • fyzická osoba – osoba samostatně výdělečně činná – daňové identifikační číslo (DIČ),
  • právnická osoba – IČO.
Správní poplatek nebudete hradit pokud vás finanční správa neeviduje jako daňový subjekt.

Vyřízení služby - elektronicky

Co potřebujete pokud službu řešíte

Žádost o vydání potvrzení o stavu osobního daňového účtu v elektronické podobě.

Žádost nemá samostatný předdefinovaný formulář. Podává se formou prostého textu, ve kterém musíte uvést:

  • o co je žádáno,
  • identifikace žadatele,
  • identifikace podepisující osoby.

K vytvoření žádosti můžete využít šablonu, která je dostupná v aplikaci Elektronická podání pro Finanční správu (EPO) nebo v aplikaci Online finanční úřad – daňová informační schránka (DIS+), do které se musíte přihlásit.

V textu šablony uveďte k jakému datu požadujete vystavit potvrzení.

K vytvoření žádosti o vydání potvrzení o stavu osobního daňového účtu můžete také využít v aplikaci Elektronická podání pro Finanční správu (EPO) formulář Obecná písemnost určená pro podání orgánům Finanční správy ČR, kde do pole Textová příloha (poznámka) vepíšete co požadujete.

Žádost můžete napsat jako prostý text , např. "žádám o vystavení potvrzení o stavu osobního daňového účtu ke dni 1.4.2024", nebo "žádám o vystavení potvrzení o stavu osobního daňového účtu ke dni podání žádosti", případně "žádám o vydání potvrzení o stavu osobního daňového účtu na dani z příjmů fyzických osob ke dni 1.4.2024". 

Kde a jak službu řešit

Žádost o vydání potvrzení o stavu osobního daňového účtu podejte finančnímu úřadu, který spravuje váš osobní daňový účet, následujícími způsoby:

E-mailové adresy a datové schránky jednotlivých úřadů najdete zde

V případě, kdy nedisponujete žádnou z forem elektronické autentizace, můžete žádost o vydání potvrzení o stavu osobního daňového účtu odeslat z aplikace Elektronická podání pro Finanční správu (EPO), nebo prostřednictvím e-mailu bez elektronického podpisu, který do 5 dnů potvrdíte, např. v listinné podobě s vlastnoručním podpisem.

K potvrzení o učiněném elektronickém podání bez podpisu prostřednictvím aplikace Elektronická podání pro Finanční správu (EPO) lze vygenerovat a vytisknout z aplikace Elektronická podání (EPO) tzv. E-tiskopis, který podepište a doručte ve lhůtě do 5 dnů na úřad, který spravuje váš osobní daňový účet.

Kolik budete platit

Za vydání potvrzení o stavu osobního daňového účtu je účtován správní poplatek ve výši 100 Kč. Správní poplatek uhraďte na číslo účtu finančního úřadu, který spravuje váš osobní daňový účet, dostupné na stránkách finanční správy s uvedením příslušného variabilního symbolu:

  • fyzická osoba občan ČR – rodné číslo (RČ),
  • fyzická osoba cizinec – vlastní identifikační číslo správce daně (tzv. VČP) pokud bylo přiděleno,
  • fyzická osoba – osoba samostatně výdělečně činná – daňové identifikační číslo (DIČ),
  • právnická osoba – IČO.

Správní poplatek nebudete hradit pokud vás finanční správa neeviduje jako daňový subjekt.

Doplňující informace

Jaký má služba benefit

Dozvíte se, jaký je aktuální stav vašeho osobního daňového účtu.

Možnosti odvolání

Není možné se odvolat.

Legislativa

Sankce

None

Časté dotazy

None