Žádost o souhlas správce daně s výmazem právnické osoby z veřejného rejstříku

Hlavní informace

Daňový subjekt, který je právnickou osobou zanikající bez právního nástupce, je povinen předložit současně se žádostí o výmaz z obchodního rejstříku nebo obdobného veřejného rejstříku souhlas správce daně s výmazem z veřejného rejstříku. O tento souhlas žádá daňový subjekt příslušného správce daně, u kterého je registrován. 

Týká se vás to pokud

Chcete podat žádost o výmaz právnické osoby z veřejného rejstříku. 

Kdy službu řešit

Před podáním návrhu na výmaz z veřejného rejstříku.

Pokud správce daně vydá k této žádosti zamítavé rozhodnutí, lze žádost opakovat po uplynutí 1 měsíce ode dne, kdy bylo zamítavé rozhodnutí doručeno.

Nerozhodne-li správce daně o žádosti do 2 měsíců ode dne jejího podání, má se za to, že byl souhlas udělen.

Vyřízení služby

Co potřebujete pokud službu řešíte

Žádost o výmaz právnické osoby z veřejného rejstříku psanou volnou formou.

Žádost musí obsahovat:

  • označení právnické osoby, jež má být vymazána,
  • označení správce daně,
  • srozumitelně formulovanou žádost o udělení souhlasu správce daně s výmazem z obchodního rejstříku,
  • podpis.

Kde a jak službu řešit

Vyplněnou a podepsanou žádost lze podat osobně nebo zaslat poštou místně příslušnému finančnímu úřadu, který naleznete na webových stránkách Finanční správy.

Žádost lze rovněž podat ústně do protokolu u příslušného správce daně.

Kolik budete platit

None

Doplňující informace

Jaký má služba benefit

Bude Vám umožněno provést výmaz právnické osoby z veřejného rejstříku.

Možnosti odvolání

None

Legislativa

Sankce

None

Časté dotazy

None