Hlavní informace
Daňový subjekt, který je právnickou osobou zanikající bez právního nástupce, je povinen předložit současně se žádostí o výmaz z obchodního rejstříku nebo obdobného veřejného rejstříku souhlas správce daně s výmazem z veřejného rejstříku. O tento souhlas žádá daňový subjekt příslušného správce daně, u kterého je registrován.
Týká se vás to pokud
Chcete podat žádost o výmaz právnické osoby z veřejného rejstříku.
Kdy službu řešit
Před podáním návrhu na výmaz z veřejného rejstříku.
Pokud správce daně vydá k této žádosti zamítavé rozhodnutí, lze žádost opakovat po uplynutí 1 měsíce ode dne, kdy bylo zamítavé rozhodnutí doručeno.
Nerozhodne-li správce daně o žádosti do 2 měsíců ode dne jejího podání, má se za to, že byl souhlas udělen.
Vyřízení služby
Co potřebujete pokud službu řešíte
Žádost o výmaz právnické osoby z veřejného rejstříku psanou volnou formou.
Žádost musí obsahovat:
- označení právnické osoby, jež má být vymazána,
- označení správce daně,
- srozumitelně formulovanou žádost o udělení souhlasu správce daně s výmazem z obchodního rejstříku,
- podpis.
Kde a jak službu řešit
Vyplněnou a podepsanou žádost lze podat osobně nebo zaslat poštou místně příslušnému finančnímu úřadu, který naleznete na webových stránkách Finanční správy.
Žádost lze rovněž podat ústně do protokolu u příslušného správce daně.
Kolik budete platit
None
Doplňující informace
Jaký má služba benefit
Bude Vám umožněno provést výmaz právnické osoby z veřejného rejstříku.
Možnosti odvolání
None
Legislativa
Sankce
None
Časté dotazy
None