Hlavní informace
V případech, kdy zamýšlený záměr má nastolit stav, kdy na dotčených lesních pozemcích nemohou být plněny některé funkce lesa v obvyklém rozsahu, musíte před jeho realizací požádat orgán státní správy lesů o souhlas s omezením využívání pozemků pro plnění funkcí lesa.
Rozhodnutí o omezení plnění funkcí lesa je vydáváno orgánem státní správy lesů ve správním řízení.
Týká se vás to pokud
V případech, kdy hodláte realizovat záměr, v jehož důsledku na dotčených lesních pozemcích nemohou být plněny některé funkce lesa v obvyklém rozsahu.
Žadatelem může být především vlastník pozemku určeného k plnění funkcí lesa, o jehož omezení má být rozhodnuto, ale i jakákoli jiná osoba, má-li na omezení zájem.
Kdy službu řešit
Službu můžete řešit kdykoliv.
Vyřízení služby
Co potřebujete pokud službu řešíte
Žádost o souhlas s omezením plnění funkcí lesa psanou volnou formou obsahující:
- identifikaci žadatele:
- fyzická osoba uvede: jméno, příjmení, datum narození a místo trvalého pobytu,
- fyzická osoba podnikající uvede: jméno a příjmení, identifikační číslo a adresu zapsanou v obchodním rejstříku nebo jiné zákonem upravené evidenci jako místo podnikání, popřípadě jinou adresu pro doručování,
- právnická osoba uvede: svůj název nebo obchodní firmu, identifikační číslo osob nebo obdobný údaj a adresu sídla, popřípadě jinou adresu pro doručování,
- označení správního orgánu, jemuž je žádost určena,
- informaci, čeho se žádost týká a co se navrhuje,
- podrobné zdůvodnění požadavku s uvedením údajů o uvažovaném použití pozemků určených k plnění funkcí lesa,
- údaje o celkovém rozsahu pozemků určených k plnění funkcí lesa, jejichž zábor se předpokládá, a to podle způsobu záboru, tedy trvalé nebo dočasné odnětí, trvalé nebo dočasné omezení a u dočasných záborů jeho počátek a konec,
- údaje o dotčených pozemcích určených k plnění funkcí lesa podle katastru nemovitostí (obec, katastrální území, parcelní číslo, druh, výměra pozemku, údaje o vlastníku a nájemci pozemku,
- snímek katastrální mapy s grafickým znázorněním požadovaného záboru, popřípadě geometrický plán,
- údaje lesního hospodářského plánu nebo lesní hospodářské osnovy o lesních porostech na dotčených pozemcích, včetně jejich zařazení do hospodářských souborů a kategorií lesa,
- komplexní výpočet náhrad škod na lesních porostech a předpoklad zvýšených provozních nákladů,
- u dočasného záboru návrh plánu rekultivace, pokud je nezbytný,
- zemní rozhodnutí nebo stanoviska dotčených orgánů státní správy v případě, že se územní rozhodnutí nevydává, popřípadě se slučuje územní a stavební řízení,
- vyjádření vlastníka a nájemce dotčených pozemků určených k plnění funkcí lesa,
- vyjádření odborného lesního hospodáře nebo právnické či fyzické osoby pověřené touto funkcí,
- podpis osoby, která žádost podává.
Je možné, že některé konkrétní úřady obcí s rozšířenou působností mají vypracovaný vlastní vzor žádosti.
Kde a jak službu řešit
Žádost lze podat osobně, nebo poštou místně příslušnému obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností, ve které se nachází lesní pozemek.
Kolik budete platit
None
Doplňující informace
Jaký má služba benefit
Umožnění realizace daného záměru.
Možnosti odvolání
None
Legislativa
Sankce
None
Časté dotazy
None