Hlavní informace
Česká obchodní inspekce při výkonu své činnosti využívá stížností, oznámení a podnětů občanů.
Na základě takového podání pak může v dané věci provést kontrolu popřípadě zahájit správní řízení.
Týká se vás to pokud
Pokud jste občan České republiky a hodláte uplatnit oznámení, podnět nebo stížnost z oblasti ochrany spotřebitele.
Kdy službu řešit
Občan České republiky se může s oznámením, podnětem nebo stížností obrátit na Českou obchodní inspekci kdykoliv.
Vyřízení služby
Co potřebujete pokud službu řešíte
V případě podání sepsaného volnou formou, musí být zřejmá:
- specifikace problému,
- identifikace vás i obchodníka (adresa, ID DS nebo e-mail).
K podání doložte veškerou komunikace mezi vámi a obchodníkem včetně dalších důkazů.
Kde a jak službu řešit
Podání můžete předat osobně na podatelně inspektorátu České obchodní inspekce (dle adresy provozovny nebo sídla podnikatele) a nebo zaslat poštou.
Adresy jednotlivých inspektorátů jsou zveřejněny zde.
Kolik budete platit
None
Doplňující informace
Jaký má služba benefit
Česká obchodní inspekce při výkonu své činnosti využívá stížností, oznámení a podnětů občanů, na jejichž základě pak může v dané věci zahájit správní nebo kontrolní řízení.
Možnosti odvolání
Na postup správního orgánu můžete podat stížnost podle § 175 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád. Stížnost máte možnost uplatnit u správního orgánu, který věc vyřizoval.
Legislativa
Sankce
None
Časté dotazy
None