Využívání stížností, oznámení a podnětů spotřebitelů.

Hlavní informace

Česká obchodní inspekce při výkonu své činnosti využívá stížností, oznámení a podnětů občanů.

Na základě takového podání pak může v dané věci  provést kontrolu popřípadě zahájit správní řízení. 

Týká se vás to pokud

Pokud jste občan České republiky a hodláte uplatnit oznámení, podnět nebo stížnost z oblasti ochrany spotřebitele.

Kdy službu řešit

Občan České republiky se může s oznámením, podnětem nebo stížností obrátit na Českou obchodní inspekci kdykoliv.

Vyřízení služby

Co potřebujete pokud službu řešíte

V případě podání sepsaného volnou formou, musí být zřejmá:

  • specifikace problému,
  • identifikace vás i obchodníka (adresa, ID DS nebo e-mail).

K podání doložte veškerou komunikace mezi vámi a obchodníkem včetně dalších důkazů. 

Kde a jak službu řešit

Podání můžete předat osobně na podatelně inspektorátu České obchodní inspekce (dle adresy provozovny nebo sídla podnikatele) a nebo zaslat poštou.

Adresy jednotlivých inspektorátů jsou zveřejněny zde.

Kolik budete platit

None

Doplňující informace

Jaký má služba benefit

Česká obchodní inspekce při výkonu své činnosti využívá stížností, oznámení a podnětů občanů, na jejichž základě pak může v dané věci zahájit správní nebo kontrolní řízení.

Možnosti odvolání

Na postup správního orgánu můžete podat stížnost podle § 175 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád. Stížnost máte možnost uplatnit u správního orgánu, který věc vyřizoval.

Legislativa

Sankce

None

Časté dotazy

None