Hlavní informace
Pokud se domníváte, že při plnění úkolů státního zastupitelství dochází k průtahům, můžete podat stížnost.
Týká se vás to pokud
Týká se každé osoby, fyzické i právnické, která tvrdí, že dochází k průtahům při plnění úkolů státního zastupitelství.
Kdy službu řešit
V případě potřeby, resp. právního zájmu, a to bez zbytečného odkladu.
Vyřízení služby
Co potřebujete pokud službu řešíte
V případě stížnosti učiněné ústně do protokolu je potřeba mít u sebe doklad totožnosti a, pokud možno, též všechny relevantní důkazy, které máte k dispozici na podporu svých tvrzení (z povahy věci jde zejména o listinné důkazy).
V případě stížnosti učiněné písemně potřebujete volnou formou sepsat stížnost, ze které bude patrné, kdo ji činí (uveďte své jméno, datum narození a adresu trvalého bydliště, popř. název právnické osoby, IČO a adresu sídla), které věci se týká, jaké jsou důvody jejího podání a čeho se domáháte. Ke stížnosti připojte všechny relevantní důkazy, které máte k dispozici na podporu svých tvrzení.
Kde a jak službu řešit
Stížnost podávejte u toho, kdo je příslušný k jejímu vyřízení. Tj, stížnost podejte u vedoucího státního zástupce, který je nadřízen státnímu zástupci, zaměstnanci státního zastupitelství nebo vyššímu úředníkovi, proti němuž stížnost směřuje. Pokud stížnost směřuje proti nejvyššímu státnímu zástupci, podejte ji u ministra spravedlnosti.
Stížnost můžete učinit ústně do protokolu u státního zastupitelství, u něhož je činný vedoucí státní zástupce, který je příslušný k vyřízení stížnosti.
Stížnost v písemné podobě můžete podat k přepravě poštou, kdy adresátem je státní zastupitelství, u něhož je činný vedoucí státní zástupce, který je příslušný k vyřízení stížnosti.
Přehled státních zastupitelství a kontakty naleznete na webových stránkách státního zastupitelství.
Pokud stížnost směřujete proti nejvyššímu státnímu zástupci, můžete stížnost podat u Ministerstva spravedlnosti osobně na podatelně nebo podat k přepravě poštou.
V obou případech využijte adresu:
Ministerstvo spravedlnosti
Vyšehradská 424/16
128 01 Praha 2
Skutečnosti uvedené ve vaší stížnosti budou přešetřeny. Stížnost prošetřuje ten, kdo je příslušný k jejímu vyřízení. Vyžaduje-li to řádné prošetření stížnosti, vyslechne vás jako stěžovatele, dále též osoby, proti nimž stížnost směřuje, popřípadě požádá o vyjádření další osoby, které mohou přispět k objasnění věci.
Pokud bude stížnost shledána důvodnou nebo částečně důvodnou, bude vám v rámci vyrozumění o vyřízení stížnosti sděleno, jaká opatření byla přijata pro odstranění zjištěných závad.
Lhůta k vyřízení stížnosti je 2 měsíce a nelze ji překročit.
Kolik budete platit
None
Doplňující informace
Jaký má služba benefit
Ochrana veřejného zájmu, tak aby byl naplňován zájem společnosti na účinném prosazování práva a spravedlnosti.
Možnosti odvolání
Nejste-li spokojeni se způsobem vyřízení stížnosti, můžete požádat o přezkoumání vyřízení stížnosti. K přezkoumání vyřízení stížnosti je příslušný vedoucí státní zástupce nadřízený vedoucímu státnímu zástupci, který stížnost vyřizoval (např. vyřizoval-li stížnost vrchní státní zástupce, je k přezkoumání vyřízení stížnosti příslušný nejvyšší státní zástupce).
Pokud stížnost vyřizoval nejvyšší státní zástupce, je k přezkoumání vyřízení stížnosti příslušný ministr spravedlnosti.
Legislativa
Sankce
V případě podání opakované stížnosti na průtahy při plnění úkolů státního zastupitelství, aniž byste v ní uvedli nové skutečnosti, bude opakovaná stížnost bez dalšího šetření založena a o této skutečnosti nebudete vyrozuměni.
Časté dotazy
None