Hlavní informace
Právní předpisy Evropské unie vyžadují pro některá opatření v rámci Programu rozvoje venkova či Společných organizací trhu složení záruky.
Záruka slouží pro zajištění, že budou splněny všechny podmínky stanovené legislativou EU a ČR pro dané opatření. Po splnění podmínek je záruka vrácena. V případě nesplnění podmínek záruka propadne celá, nebo částečně v poměru k nesplněným podmínkám vyplývajícím z NK.
Tato služba se týká propadnutí (v celém, či částečném rozsahu) složené záruky v důsledku porušení podmínek opatření, ke kterému byla záruka složena. Propadnutí záruky bude probíhat formou správního řízení z moci úřední.
Bližší informace související se složením záruky i navazujícími postupy naleznete na webových stránkách SZIF v sekci Záruky.
Týká se vás to pokud
Složili jste záruku prostřednictvím služby Složení záruky a v důsledku porušení podmínek s vámi bude zahájeno řízení o zrušení či po zastavení uznání.
Kdy službu řešit
Řízení je zahájeno ze strany SZIF, o čemž vám bude zasláno Oznámení.
Vyřízení služby
Co potřebujete pokud službu řešíte
Všechny náležitosti, možnosti a povinnosti jsou uvedeny v Oznámení o zahájení řízení případně v následujícím Rozhodnutí.
Předložení souvisejících dokladů, vyjádření k zahájenému řízení nebo podání opravných prostředků je možné elektronicky, poštou i osobně.
Kde a jak službu řešit
Veškeré informace k osobnímu vyřízení včetně příslušných adres budou uvedeny ve zmíněných dokumentech vázajících se k příslušnému řízení.
Bližší informace o způsobech podání, lokalitách a úředních hodinách, včetně čísla bankovního účtu SZIF naleznete v sekci Kontakty na webových stránkách SZIF.
Kolik budete platit
None
Doplňující informace
Jaký má služba benefit
Naplnění všech legislativních podmínek, které je Státní zemědělský intervenční fond povinen sledovat a v případě zjištění jejich nedodržení odpovídajícím způsobem konat.
Možnosti odvolání
Proti Rozhodnutí či Usnesení SZIF se lze odvolat v souladu se Správním řádem (zák. č. 500/2004 Sb.), tj. ve lhůtě 15 dní od doručení.
Opravný prostředek má vždy písemnou formu a lze ho doručit správnímu orgánu:
- prostřednictvím Portálu farmáře,
- datovou schránkou,
- prostřednictvím e-podatelny,
- osobně či poštou na centrálním či regionálním pracovišti SZIF.
Bližší informace o způsobech podání, lokalitách a úředních hodinách naleznete v sekci Kontakty na webových stránkách SZIF.
Legislativa
Sankce
None
Časté dotazy
None