Propadnutí záruky složené na některá opatření v rámci Programu rozvoje venkova a Společných organizací trhu

Hlavní informace

Právní předpisy Evropské unie vyžadují pro některá opatření v rámci Programu rozvoje venkova či Společných organizací trhu složení záruky.

Záruka slouží pro zajištění, že budou splněny všechny podmínky stanovené legislativou EU a ČR pro dané opatření. Po splnění podmínek je záruka vrácena. V případě nesplnění podmínek záruka propadne celá, nebo částečně v poměru k nesplněným podmínkám vyplývajícím z NK.

Tato služba se týká propadnutí (v celém, či částečném rozsahu) složené záruky v důsledku porušení podmínek opatření, ke kterému byla záruka složena. Propadnutí záruky bude probíhat formou správního řízení z moci úřední.

Bližší informace související se složením záruky i navazujícími postupy naleznete na webových stránkách SZIF v sekci Záruky

Týká se vás to pokud

Složili jste záruku prostřednictvím služby Složení záruky a v důsledku porušení podmínek s vámi bude zahájeno řízení o zrušení či po zastavení uznání.

Kdy službu řešit

Řízení je zahájeno ze strany SZIF, o čemž vám bude zasláno Oznámení.

Vyřízení služby

Co potřebujete pokud službu řešíte

Všechny náležitosti, možnosti a povinnosti jsou uvedeny v Oznámení o zahájení řízení případně v následujícím Rozhodnutí.

Předložení souvisejících dokladů, vyjádření k zahájenému řízení nebo podání opravných prostředků je možné elektronicky, poštou i osobně.

Kde a jak službu řešit

Veškeré informace k osobnímu vyřízení včetně příslušných adres budou uvedeny ve zmíněných dokumentech vázajících se k příslušnému řízení.

Bližší informace o způsobech podání, lokalitách a úředních hodinách, včetně čísla bankovního účtu SZIF naleznete v sekci Kontakty na webových stránkách SZIF.

Kolik budete platit

None

Doplňující informace

Jaký má služba benefit

Naplnění všech legislativních podmínek, které je Státní zemědělský intervenční fond povinen sledovat a v případě zjištění jejich nedodržení odpovídajícím způsobem konat.

Možnosti odvolání

Proti Rozhodnutí či Usnesení SZIF se lze odvolat v souladu se Správním řádem (zák. č. 500/2004 Sb.), tj. ve lhůtě 15 dní od doručení.

Opravný prostředek má vždy písemnou formu a lze ho doručit správnímu orgánu:

  • prostřednictvím Portálu farmáře,
  • datovou schránkou,
  • prostřednictvím e-podatelny,
  • osobně či poštou na centrálním či regionálním pracovišti SZIF.

Bližší informace o způsobech podání, lokalitách a úředních hodinách naleznete v sekci Kontakty na webových stránkách SZIF.

Legislativa

Sankce

None

Časté dotazy

None