Hlavní informace
Pokud kontrolovaná osoba (provozovatel potravinářského podniku) prokáže, že odstranila závadný stav, který byl identifikován během kontroly provedené inspektorem Státní zemědělské a potravinářské inspekce (dále také „SZPI“), vydá inspektor souhlas s obnovením výroby, obnovením uvádění na trh, obnovení distribuce, obnovení používání obalů, přístrojů či zařízení, obnovení fungování internetových stránek ad., tedy konstatuje, že uložený zákaz nadále neplatí.
Týká se vás to pokud
Udělení souhlasu dle zákona o Státní zemědělské a potravinářské inspekci se vás týká, pokud jste kontrolovanou osobou (provozovatelem potravinářského podniku), a byl vám předtím (na základě kontroly provedené inspektorem SZPI) uložen zákaz dle příslušných ustanovení.
Kdy službu řešit
Službu můžete řešit kdykoli.
Vyřízení služby - elektronicky
Co potřebujete pokud službu řešíte
Pokud chcete, jakožto kontrolovaná osoba, aby Státní zemědělské a potravinářské inspekce vydala souhlas dle zákona o SZPI, musíte prokázat, že byl závadný stav odstraněn. To učiníte vhodnou formou (podle toho, jaké konkrétní zjištění SZPI učinila), například předložením příslušné dokumentace, podáním vysvětlení, předložením fotodokumentace apod.
Kde a jak službu řešit
Dokumentaci nebo vysvětlení je možné předložit prostřednictvím:
- datové schránky Státní zemědělské a potravinářské inspekce: (ID datové schránky: avraiqg),
- e-mailu, který zašlete na e-mailovou adresu uvedenou v kontrolním materiálu Státní zemědělské a potravinářské inspekce, tzn. e-mailovou adresa podatelny příslušného inspektorátu SZPI (jednotlivé kontakty naleznete na internetových stránkách Státní zemědělské a potravinářské inspekce)
- transakčního portálu Ministerstva zemědělství.
Kolik budete platit
None
Vyřízení služby - osobně
Co potřebujete pokud službu řešíte
Pokud chcete, jakožto kontrolovaná osoba, aby Státní zemědělské a potravinářské inspekce vydala souhlas dle zákona o SZPI, musíte prokázat, že byl závadný stav odstraněn. To učiníte vhodnou formou (podle toho, jaké konkrétní zjištění SZPI učinila), například předložením příslušné dokumentace, podáním vysvětlení, předložením fotodokumentace apod.
Toto můžete učinit písemně – prostřednictvím poskytovatele poštovních služeb, případně osobně, pokud je u vás realizován (další) kontrolní vstup ze strany SZPI, anebo telefonicky (pokud lze odstranění závadného stavu tímto způsobem prokázat).
Kde a jak službu řešit
Poštou lze příslušné dokumenty zaslat na adresu toho inspektorátu Státní zemědělské a potravinářské inspekce, jehož inspektor předmětné opatření (zákaz) vydal.
Adresy všech inspektorátů SZPI jsou dostupné na internetových stránkách
Státní zemědělské a potravinářské inspekce.Zároveň je příslušná adresa je
vždy uvedena v záhlaví dokumentů, které SZPI kontrolované osobě doručuje.
Co se týče osobního doručení, pokud je u vás, jakožto kontrolované osoby, prováděn inspektorem (další) kontrolní vstup, můžete předložit potřebné podklady přímo během tohoto kontrolního vstupu.
Kolik budete platit
None
Doplňující informace
Jaký má služba benefit
Přínosem služby je možnost nadále pokračovat v (ekonomické) činnosti, a to poté, co je prokázáno odstranění nevyhovujícího stavu. Pro spotřebitele je v důsledku přínosem to, že je zmíněné porušování právních předpisů napraveno.
Možnosti odvolání
Proti vydání souhlasu podle § 5a odst. 1 zákona č. 146/2002 Sb. neexistuje opravný prostředek. Kontrolovaná osoba může případně podat stížnost na (ne-)činnost SZPI u nadřízeného orgánu, kterým je Ministerstvo zemědělství České republiky.
Legislativa
Sankce
None
Časté dotazy
None