Podněty, stížnosti a dotazy v elektronických komunikací

Hlavní informace

Jako účastník služeb elektronických komunikací máte možnost se v rámci poradenství obrátit na Český telekomunikační úřad s podáním, jehož obsahem je dotaz či stížnost na postup vašeho operátora, popř. podnět na porušení zákona o elektronických komunikacích či zákona o ochraně spotřebitele.

Na základě podnětu může být s daným operátorem zahájeno řízení ve věci uložení sankce.

Týká se vás to pokud

Chcete podat dotaz či stížnost na postup operátora anebo podnět na porušení zákona o elektronických komunikací či zákona o ochraně spotřebitele na úseku elektronických komunikací.

Kdy službu řešit

Podání můžete uplatnit kdykoliv v průběhu trvání smluvního vztahu s operátorem.

Vyřízení služby

Co potřebujete pokud službu řešíte

Podání sepsané volnou formou. Z podání musí být zřejmé o jaký problém jde a mezi kým. K posouzení dané věci a případnému prověření se musíte identifikovat (uveďte svoje telefonní číslo, číslo smlouvy či její kopie, popř. kopie vyúčtování). V případě komunikace mezi vámi a operátorem doložte i tuto korespondenci. Popište tvrzené porušení zákona, popř. doložte důkazy k tomuto tvrzení.

K podání můžete využít jeden z formulářů zveřejněných na webu Českého telekomunikačního úřadu.

Kde a jak službu řešit

Podání můžete podat osobně nebo zaslat poštou na adresu některého z oblastních odborů Českého telekomunikačního úřadu (dle trvalého pobytu či sídla podnikání účastníka služeb elektronických komunikací). Adresy oblastních odborů jsou zveřejněny na webu ČTÚ.

Kolik budete platit

None

Doplňující informace

Jaký má služba benefit

Poradenství je poskytováno zdarma bez ohledu na formu podání.

Možnosti odvolání

Na postup správního orgánu můžete podat stížnost podle § 175 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád. Stížnost podejte u správního orgánu, který věc vyřizoval.

Legislativa

Sankce

None

Časté dotazy

Co můžu reklamovat?

Reklamovat lze vyúčtování za služby elektronických komunikací, s jehož výši nesouhlasíte. Reklamovat lze (dlouhodobě) vadně poskytovanou službu a požadovat lze slevu za tyto vady.

Do kdy musí být uplatněna reklamace?

Reklamaci je nutno uplatnit nejpozději do 2 měsíců ode dne dodání vyúčtování či ode dne vadně poskytnuté služby, jinak právo zanikne.

Jak postupovat v případě zamítnutí reklamace?

Pokud není reklamaci vyhověno či není vyřízena v zákonné lhůtě 30 dnů, má účastník právo podat k Českému telekomunikačnímu úřadu návrh na zahájení řízení ve věci námitky proti vyřízení reklamace.

Je poskytovatel oprávněn změnit smlouvu bez souhlasu?

Za zákonem stanovených podmínek včetně informační povinnosti vůči účastníkovi služeb elektronických komunikací, je poskytovatel oprávněn měnit podmínky smlouvy jednostranně.

Jak mám ukončit smlouvu?

Smlouvu lze ukončit za podmínek stanovených samotnou smlouvou a smluvními podmínkami, kterou jsou její součástí. Ze zákona lze smlouvu ukončit v případě jednostranné změny smlouvy za podmínek stanovených zákonem.