Oznámení závažného bezpečnostního nebo provozního incidentu v oblasti platebního styku

Hlavní informace

V případě výskytu závažného bezpečnostního nebo provozního incidentu v oblasti platebního styku máte coby osoba oprávněná poskytovat platební služby povinnosti jej oznámit České národní bance, která jej oznámí Evropskému orgánu pro bankovnictví.

Týká se vás to pokud

Poskytujete-li platební služby a vyskytne-li se v rámci této činnosti závažný bezpečnostní nebo provozní incident.

Kdy službu řešit

Oznámení je třeba učinit do čtyř hodin od okamžiku, kdy byl bezpečnostní nebo provozní incident klasifikován jako závažný.

Vyřízení služby - elektronicky

Co potřebujete pokud službu řešíte

Oznámení závažného bezpečnostního nebo provozního incidentu v oblasti platebního styku se podává České národní bance prostřednictvím systému SDAT. 

Metodika k jednotlivým výkazům je dostupná na webu České národní banky v části DORA

Veškeré relevantní právní předpisy a metodické informace jsou dostupné v části legislativní základna - platební instituce a instituce elektronických peněz.

Kde a jak službu řešit

Oznámení se podává České národní bance a to formou standardizovaného formuláře, který je k dispozici na internetových stránkách České národní banky.

Kolik budete platit

None

Doplňující informace

Jaký má služba benefit

Cílem oznámení je zajistit minimalizaci škod vzniklých v důsledku závažného incidentu uživatelům, jiným poskytovatelům platebních služeb nebo platebním systémům.

Možnosti odvolání

None

Legislativa

Sankce

None

Časté dotazy

None