Hlavní informace
V případě výskytu závažného bezpečnostního nebo provozního incidentu v oblasti platebního styku máte coby osoba oprávněná poskytovat platební služby povinnosti jej oznámit České národní bance, která jej oznámí Evropskému orgánu pro bankovnictví.
Týká se vás to pokud
Poskytujete-li platební služby a vyskytne-li se v rámci této činnosti závažný bezpečnostní nebo provozní incident.
Kdy službu řešit
Oznámení je třeba učinit do čtyř hodin od okamžiku, kdy byl bezpečnostní nebo provozní incident klasifikován jako závažný.
Vyřízení služby - elektronicky
Co potřebujete pokud službu řešíte
Oznámení závažného bezpečnostního nebo provozního incidentu v oblasti platebního styku se podává České národní bance prostřednictvím systému SDAT.
Metodika k jednotlivým výkazům je dostupná na webu České národní banky v části DORA.
Veškeré relevantní právní předpisy a metodické informace jsou dostupné v části legislativní základna - platební instituce a instituce elektronických peněz.
Kde a jak službu řešit
Oznámení se podává České národní bance a to formou standardizovaného formuláře, který je k dispozici na internetových stránkách České národní banky.
Kolik budete platit
None
Doplňující informace
Jaký má služba benefit
Cílem oznámení je zajistit minimalizaci škod vzniklých v důsledku závažného incidentu uživatelům, jiným poskytovatelům platebních služeb nebo platebním systémům.
Možnosti odvolání
None
Legislativa
Sankce
None
Časté dotazy
None