Hlavní informace
Jste-li pojištěnec, který byl uznán invalidním ve druhém nebo třetím stupni, ale nejste poživatel invalidního důchodu z jiných důvodů, jste povinen doložit příslušné zdravotní pojišťovně do 8 dnů kopii posudku o posouzení zdravotního stavu o uznání invalidity druhého nebo třetího stupně.
Týká se vás to pokud
Jste-li pojištěnec uznaný ve druhém nebo třetím stupni invalidity, ale nejste poživatel invalidního důchodu z jiných důvodů.
Kdy službu řešit
Jste-li pojištěnec, jste povinen doložit příslušné zdravotní pojišťovně do 8 dnů kopii příslušného posudku o posouzení zdravotního stavu o uznání invalidity druhého nebo třetího stupně.
Vyřízení služby
Co potřebujete pokud službu řešíte
Potřebujete:
Posouzení provádí posudkový lékař okresní správy sociálního zabezpečení, který zjišťuje, jestli jde o dlouhodobě nepříznivý zdravotní stav a zda došlo k poklesu pracovní schopnosti a v jakém stupni.
Kde a jak službu řešit
Kopii příslušného posudku o posouzení zdravotního stavu o uznání invalidity druhého nebo třetího stupně a formulář oznámení o uznání stupně invalidity můžete zaslat příslušné zdravotní pojišťovně poštou:
Také je možnost donést příslušné dokumenty na jakoukoli pobočku zdravotní pojišťovny.
Kolik budete platit
None
Doplňující informace
Jaký má služba benefit
Pokud celková částka, kterou uhradíte za doplatky za léčivé přípravky nebo potraviny pro zvláštní lékařské účely překročí v kalendářním roce daný limit 500 Kč, zdravotní pojišťovna vám vrátí částku, o kterou je tento limit překročen.
Možnosti odvolání
None
Legislativa
Sankce
None
Časté dotazy
None