Hlavní informace
Pokud provozovatel nevyhoví nebo nevyřídí reklamaci vad poskytované poštovní služby, jste jako odesílatel nebo adresát oprávněn podat u Českého telekomunikačního úřadu návrh na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace.
Neuzavřou-li účastníci řízení smír nebo Český telekomunikační úřad tento smír neschválí, Český telekomunikační úřad rozhodne o tom, zda byla reklamace vyřízena řádně či nikoli.
Týká se vás to pokud
Poskytovatel poštovní služby nevyhoví nebo nevyřídí reklamaci vad poskytované poštovní služby.
V tom případě jste jako odesílatel nebo adresát oprávněn podat u Českého telekomunikačního úřadu návrh na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace.
Kdy službu řešit
Návrh na zahájení námitkového řízení můžete podat bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 1 měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace nebo marného uplynutí lhůty pro její vyřízení, jinak právo uplatnit námitku zanikne.
Vyřízení služby
Co potřebujete pokud službu řešíte
Vyplněný formulář "Námitka proti vyřízení reklamace" zveřejněný na ePortále Českého telekomunikačního úřadu.
K podání přiložte veškeré relevantní důkazy, které máte k dispozici na podporu svých tvrzení. Může se jednat o:
- podací lístek,
- uplatněnou reklamaci či její vyřízení,
- uplatněnou náhradu škody u provozovatele poštovních služeb,
- v případě poškození zásilky – fotodokumentaci.
Kde a jak službu řešit
Podání zašlete poštou na adresu Českého telekomunikačního úřadu:
Český telekomunikační úřad
Osobně můžete podání podat na adrese:
Český telekomunikační úřad
Návrh na rozhodnutí sporu můžete zaslat poštou či doručit osobně také na adresu některého z oblastních odborů Českého telekomunikačního úřadu.
Adresy oblastních odborů jsou zveřejněny na webu ČTU.
Kolik budete platit
Podání návrhu podléhá správnímu poplatku ve výši 100 Kč.
K zaplacení správního poplatku budete vyzváni Českým telekomunikačním úřadem.
Doplňující informace
Jaký má služba benefit
Jako navrhovatel můžete hájit svá práva způsobem, který je rychlejší než soudní řízení.
Možnosti odvolání
Jako účastník řízení můžete proti rozhodnutí Českého telekomunikačního úřadu podat rozklad, o kterém bude rozhodovat předseda Rady Českého telekomunikačního úřadu.
Lhůta pro podání rozkladu je 15 dní ode dne doručení rozhodnutí.
Legislativa
Sankce
None
Časté dotazy
None