Odvolání proti zamítnuté (nevyřízené) reklamaci v případě poštovních služeb

Hlavní informace

Pokud provozovatel nevyhoví nebo nevyřídí reklamaci vad poskytované poštovní služby, jste jako odesílatel nebo adresát oprávněn podat u Českého telekomunikačního úřadu návrh na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace.

Neuzavřou-li účastníci řízení smír nebo Český telekomunikační úřad tento smír neschválí, Český telekomunikační úřad rozhodne o tom, zda byla reklamace vyřízena řádně či nikoli.

Týká se vás to pokud

Poskytovatel poštovní služby nevyhoví nebo nevyřídí reklamaci vad poskytované poštovní služby.

V tom případě jste jako odesílatel nebo adresát oprávněn podat u Českého telekomunikačního úřadu návrh na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace.

Kdy službu řešit

Návrh na zahájení námitkového řízení můžete podat bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 1 měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace nebo marného uplynutí lhůty pro její vyřízení, jinak právo uplatnit námitku zanikne.

Vyřízení služby

Co potřebujete pokud službu řešíte

Vyplněný formulář "Námitka proti vyřízení reklamace" zveřejněný na ePortále Českého telekomunikačního úřadu

K podání přiložte veškeré relevantní důkazy, které máte k dispozici na podporu svých tvrzení. Může se jednat o:

  • podací lístek,
  • uplatněnou reklamaci či její vyřízení,
  • uplatněnou náhradu škody u provozovatele poštovních služeb,
  • v případě poškození zásilky – fotodokumentaci.
Vzory námitek proti vyřízení reklamace jsou uvedeny na stránkách Českého telekomunikačního úřadu.

Kde a jak službu řešit

Podání zašlete poštou na adresu Českého telekomunikačního úřadu:

Český telekomunikační úřad

Osobně můžete podání podat na adrese:

Český telekomunikační úřad

Návrh na rozhodnutí sporu můžete zaslat poštou či doručit osobně také na adresu některého z oblastních odborů Českého telekomunikačního úřadu.

Adresy oblastních odborů jsou zveřejněny na webu ČTU.

Kolik budete platit

Podání návrhu podléhá správnímu poplatku ve výši 100 Kč.

K zaplacení správního poplatku budete vyzváni Českým telekomunikačním úřadem.

Doplňující informace

Jaký má služba benefit

Jako navrhovatel můžete hájit svá práva způsobem, který je rychlejší než soudní řízení.

Možnosti odvolání

Jako účastník řízení můžete proti rozhodnutí Českého telekomunikačního úřadu podat rozklad, o kterém bude rozhodovat předseda Rady Českého telekomunikačního úřadu.

Lhůta pro podání rozkladu je 15 dní ode dne doručení rozhodnutí.

Legislativa

Sankce

None

Časté dotazy

None