Hlavní informace
                Na území třetího státu je tuzemská pojišťovna oprávněna rozšiřovat svoji pojišťovací činnost pouze formou pobočky.
Tuzemská pojišťovna, která hodlá zřídit svoji pobočku na území třetího státu, je povinna před zahájením své činnosti informovat Českou národní banku o:
	- třetím státě, na jehož území zamýšlí zřídit pobočku,
- plánu činnosti pobočky a změnách obchodního plánu,
- adrese pobočky na území třetího státu,
- jménu, popřípadě jménech, a příjmení osoby navrhované do funkce vedoucího pobočky pověřeného zastupováním této pojišťovny při jednání s třetími osobami, úřady a soudy třetího státu, kde se nachází pobočka.
Česká národní banka informace posoudí s ohledem na přiměřenost organizační struktury, finanční situaci tuzemské pojišťovny, zajištění funkčního a efektivního řídicího a kontrolního systému, důvěryhodnost a způsobilost fyzické osoby navrhované do funkce vedoucího pobočky.
Požadované rozšíření Česká národní banka nepovolí, pokud osoba navrhovaná do funkce zástupce pobočky nesplňuje obezřetnostní podmínky stanovené zákonem nebo se jedná o třetí stát, kde je obtížná vymahatelnost práva, a tedy ztížen nebo znemožněn výkon dohledu.
                Týká se vás to pokud
                Jste tuzemskou pojišťovnou a chcete zřídit svoji pobočku na území třetího státu.
                Kdy službu řešit
                Informovat Českou národní banku o předepsaných skutečnostech za účelem posouzení důvěryhodnosti a způsobilosti fyzické osoby navrhované do funkce vedoucího pobočky tuzemské pojišťovny na území třetího státu, jste povinen před zahájením činnosti pobočky tuzemské pojišťovny na území třetího státu.
                
                    
                        Vyřízení služby - osobně
                        Co potřebujete pokud službu řešíte
                        Je nutné písemně informovat Českou národní banku v zákonem předepsaném rozsahu. Tuzemská pojišťovna, která hodlá zřídit svoji pobočku na území třetího státu, je povinna před zahájením její činnosti informovat Českou národní banku o:
	- třetím státě, na jehož území zamýšlí zřídit pobočku,
- plánu činnosti pobočky a změnách obchodního plánu,
- adrese pobočky na území třetího státu,
- jménu, popřípadě jménech, a příjmení osoby navrhované do funkce vedoucího pobočky pověřeného zastupováním této pojišťovny při jednání s třetími osobami, úřady a soudy třetího státu, kde se nachází pobočka.
Kde a jak službu řešit
                        Písemné sdělení můžete:
Česká národní banka
	- doručit osobně na adresu podatelny:
Česká národní banka
                        Kolik budete platit
                        None
                    
                    
                
                    
                    
                        Vyřízení služby - elektronicky
                        Co potřebujete pokud službu řešíte
                        Je nutné písemně informovat Českou národní banku v zákonem předepsaném rozsahu. Tuzemská pojišťovna, která hodlá zřídit svoji pobočku na území třetího státu, je povinna před zahájením její činnosti informovat Českou národní banku o:
	- třetím státě, na jehož území zamýšlí zřídit pobočku,
- plánu činnosti pobočky a změnách obchodního plánu,
- adrese pobočky na území třetího státu,
- jménu, popřípadě jménech, a příjmení osoby navrhované do funkce vedoucího pobočky pověřeného zastupováním této pojišťovny při jednání s třetími osobami, úřady a soudy třetího státu, kde se nachází pobočka.
Kde a jak službu řešit
                        Písemnou informaci je možné zaslat České národní bance prostřednictvím:
	- datové schránky (ID datové schránky: 8tgaiej),
- e-mailu s uznávaným elektronickým podpisem na adresu podatelna@cnb.cz.
Kolik budete platit
                        None
                    
                
                Doplňující informace
                Jaký má služba benefit
                Bez souhlasu České národní banky, který může být vyjádřen i její nečinností v zákonem stanovené lhůtě, nemůže tuzemská pojišťovna svoji činnost rozšiřovat na území třetích států.
                Možnosti odvolání
                Informování České národní banky o předepsaných skutečnostech za účelem posouzení důvěryhodnosti a způsobilosti fyzické osoby navrhované do funkce vedoucího pobočky tuzemské pojišťovny na území třetího státu, není rozhodnutím ve správním řízení, proto se neuplatňují opravné prostředky.
Proti rozhodnutí České národní banky o zamítnutí zřízení pobočky tuzemské pojišťovny na území třetího státu můžete podat rozklad, o kterém rozhoduje bankovní rada České národní banky.
                Legislativa
                
                Sankce
                None
                Časté dotazy
                None