Hlavní informace
Registr obyvatel je jedním ze čtyř základních registrů České republiky, který slouží ke sdílení dat ve veřejné správě. Obsahuje údaje o občanech a cizincích s povoleným dlouhodobým nebo trvalým pobytem na území České republiky.
V registru obyvatel se vedou tyto údaje:
- příjmení,
- rodné příjmení,
- jméno/jména,
- pohlaví,
- rodinný stav nebo registrované partnerství,
- adresa místa pobytu,
- doručovací adresa,
- datum narození,
- místo a okres/stát narození,
- omezení svéprávnosti,
- datum úmrtí,
- místo a okres/stát úmrtí,
- datum nabytí právní moci rozhodnutí soudu o prohlášení za mrtvého,
- státní občanství,
- čísla a druhy identifikačních dokladů a datum skončení jejich platnosti,
- typ a identifikátor datové schránky,
- telefonní číslo,
- adresa elektronické pošty,
- kvalifikovaný certifikát pro elektronický podpis (sériové číslo, vydavatel a platnost).
Výpisem údajů z registru obyvatel se rozumí právo fyzické osoby zažádat si o poskytnutí údajů, které jsou o ní v registru obyvatel vedeny.
Týká se vás to pokud
Jste občan nebo cizinec s povoleným dlouhodobým nebo trvalým pobytem na území České republiky starší 15 let a chcete získat výpis údajů, které jsou o vás v registru obyvatel vedeny.
O výpis údajů z registru obyvatel je dále oprávněn zažádat:
- zmocněnec fyzické osoby starší 15 let, který jedná na základě zvláštní plné moci s úředně ověřeným podpisem zmocnitele,
- zákonný zástupce, který jedná za osobu mladší 15 let,
- člen domácnosti, který jedná na základě oprávnění k zastupování, jež bylo schváleno soudem,
- opatrovník fyzické osoby, jejíž svéprávnost byla omezena.
Kdy službu řešit
Službu můžete začít řešit kdykoli.
Vyřízení služby
Co potřebujete pokud službu řešíte
Při osobním podání musíte prokázat svoji totožnost identifikačním dokladem.
Žádost zaslaná poštou musí být opatřena vaším úředně ověřeným podpisem. Úředně ověřený podpis se nevyžaduje, je-li žádost podepsána před zaměstnancem příslušného úřadu.
V žádosti uveďte:
- vaše jméno a příjmení,
- datum a místo narození,
- číslo a druh identifikačního dokladu,
- adresu místa pobytu,
- rozsah požadovaných údajů a formu jejich předání.
Kde a jak službu řešit
Osobně můžete žádost podat na kontaktním místě veřejné správy Czech POINT nebo u kteréhokoliv obecního úřadu obce s rozšířenou působností, krajského úřadu nebo Digitální a informační agentury. Žádost podaná osobně na kontaktním místě veřejné správy Czech POINT je vyřízena okamžitě (na počkání), respektive v závislosti na dostupnosti služeb registru obyvatel.
Žádost můžete také zaslat poštou kterémukoliv obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností, krajskému úřadu nebo Digitální a informační agentuře. Tato žádost je vyřízena ve lhůtě 30 dnů.
Kolik budete platit
Poskytnutí výpisu údajů z registru obyvatel na kontaktním místě veřejné správy Czech POINT je zpoplatněno následovně: první stránka výpisu ve výši 100 Kč a za každou další započatou stránku 50 Kč. V případě, že je k výpisu údajů z registru obyvatel přiložen vícejazyčný standardní formulář, tento je zpoplatněn ve výši 100 Kč.
Poskytnutí výpisu údajů z registru obyvatel obecním úřadem obce s rozšířenou působností, krajským úřadem nebo Digitální a informační agenturou je zpoplatněno následovně: za každou i započatou stránku 50 Kč.
Doplňující informace
Jaký má služba benefit
Získáte výpis údajů vedených o vaší osobě v registru obyvatel, na základě kterého budete mít přehled o tom, jaké údaje jsou o vás v tomto registru vedeny.
Výpis údajů z registru obyvatel lze navíc využít jako listinu stvrzující adresu místa pobytu. V případě, že je k tomuto výpisu přiložen vícejazyčný standardní formulář, nevyžaduje se v členském státě Evropské unie jeho úřední překlad.
Možnosti odvolání
Možnosti odvolání nejsou.
Legislativa
Sankce
None
Časté dotazy
Jaké údaje tímto výpisem získám?
Výpisem údajů z registru obyvatel obdržíte údaje, které jsou o vaší osobě v tomto systému evidovány. Jedná se například o jméno, příjmení, rodné příjmení, datum a místo narození, adresu místa pobytu, doručovací adresu, státní občanství, apod.