Řešení spotřebitelských sporů Českým telekomunikačním úřadem

Hlavní informace

Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů (dále též "ADR") nabízí spotřebitelům rychlý a dostupný způsob řešení sporů s podnikateli. Český telekomunikační úřad řeší spory v oblasti elektronických komunikací a poštovních služeb.

Týká se vás to pokud

Máte spotřebitelský spor s poskytovatelem služeb elektronických komunikací.

Dále se na Český telekomunikační úřad můžete obrátit pokud chcete podat námitky proti vyřízení reklamace v oblasti služeb elektronických komunikací a poštovních služeb - pokud není reklamaci vyhověno.

Kdy službu řešit

Návrh na podání sporu musíte podat k Českému telekomunikačnímu úřadu nejpozději do 1 měsíce od doručení vyřízení reklamace, nebo marného uplynutí doby pro její vyřízení.

Vyřízení služby

Co potřebujete pokud službu řešíte

Návrh na zahájení mimosoudního řešení spotřebitelského sporu, kde uveďte:

  • koho a čeho se spor týká, 
  • veškeré důkazy, které máte k dispozici na podporu svých tvrzení.

Jako podpůrné důkazy uvádějte:

  • reklamaci vyúčtování či vadně poskytnuté poštovní služby a její vyřízení,
  • kopii sporného vyúčtování,
  • protokol o uplatněné náhradě škody.

Informace o mimosoudním řešení sporů naleznete na webových stránkách Českého telekomunikačního úřadu.

Kde a jak službu řešit

Návrh zasílejte poštou Českému telekomunikačnímu úřadu na adresu:

Český telekomunikační úřad

Návrh označte jako "návrh na rozhodnutí spotřebitelského sporu".

Kolik budete platit

Poplatky při osobním vyřízení nebo při podání poštou:

  • za návrh ve věci námitky proti vyřízení reklamace je 100 Kč.
  • za návrh ve věci sporu o nepeněžité plnění podle § 129 odst. 1 zákona o elektronických komunikacích je 200 Kč.
Poplatek lze uhradit kolkem, složenkou či bankovním převodem.
Informace naleznete na webových stránkách Českého telekomunikačního úřadu.

Doplňující informace

Jaký má služba benefit

Pomocí mimosoudního řešení spotřebitelských sporů můžete hájit svá spotřebitelská práva způsobem, který je rychlejší a méně nákladný než soudní řízení.

Možnosti odvolání

Jako spotřebitel můžete proti rozhodnutí Českého telekomunikačního úřadu o mimosoudním řešení spotřebitelského sporu podat rozklad, o kterém bude rozhodovat předseda Rady Českého telekomnikačního úřadu. Podání rozkladu se řídí zákonem č. 500/2004 Sb., správní řád, § 152.

Legislativa

Sankce

None

Časté dotazy

None