Hlavní informace
Banky, pojišťovny, zdravotní pojišťovny a poskytovatelé tzv. univerzální služby elektronických komunikací mají právo stát se provozovatelem kontaktních míst veřejné správy, tedy mohou na svých pobočkách zřídit pracoviště Czech POINT.
Týká se vás to pokud
Jste banka, pojišťovna, zdravotní pojišťovna nebo poskytovatel tzv. univerzální služby elektronických komunikací a zvažujete, zda by pro vaše podnikání mělo přínos poskytování služeb kontaktního místa veřejné správy či chcete rozšířit základní síť poboček Czech POINT.
Kdy službu řešit
Kdykoliv jako zájemce usoudíte, že provoz kontaktního místa veřejné správy bude přínosem, může pomoci zvýšit dostupnost těchto služeb, zkrátit dobu potřebnou pro vyřízení různých úředních záležitostí a usnadnit komunikaci mezi veřejností a státními institucemi.
Vyřízení služby
Co potřebujete pokud službu řešíte
None
Kde a jak službu řešit
None
Kolik budete platit
None
Doplňující informace
Jaký má služba benefit
Jako autorizovaná osoba získáváte oprávnění inkasovat příjem odpovídající výši správního poplatku za zpoplatněné úkony kontaktních míst veřejné správy. Svým klientům můžete pohodlně zajistit ověřené výpisy z neveřejných státních evidencí a tím klientům i sobě zjednodušit např. vyřízení hypotéky či pojistné smlouvy.
Je však nutné, aby autorizovaná osoba poskytovala služby Czech POINT celé veřejnosti nejen svým klientům a některé úkony nejsou zpoplatněné.
Možnosti odvolání
None
Legislativa
Sankce
Digitální a informační agentura má právo kontrolovat u autorizované osoby plnění věcných, personálních, technických, bezpečnostních a organizačních podmínek pro výkon působnosti kontaktního místa veřejné správy. Tyto podmínky určuje Věstník DIA - gov.cz a dále Provozní řád Czech POINT.
Digitální a informační agentura je oprávněna omezit této autorizované osobě na nezbytně nutnou dobu přístup do informačního systému, jehož prostřednictvím je zajišťován výkon působnosti kontaktních míst veřejné správy, popřípadě odejmout autorizaci, porušila-li tato osoba věcné, personální, technické, bezpečnostní nebo organizační podmínky pro výkon působnosti kontaktního místa veřejné správy způsobem vážně ohrožujícím funkčnost informačního systému, jehož prostřednictvím je zajišťován výkon působnosti kontaktních míst veřejné správy.
Časté dotazy
None