Hlasová navigace a klávesové zkratky

Jít na obsah (0). Jít na hlavní menu (5). Jít na podmenu této stránky (6). Jít na vyhledávání (4). Jít na hlavní stranu (2). Jít na mapu stránek (3). Ovládání klávesnicí (1).

Podmenu sekce

Pokud chcete hledat v zákonech, použijte vyhledávání v zákonech; také můžete hledat v seznamu datových schránek.

Seznam životních situací v kategorii Evidence obyvatel / Registr obyvatel


Za správnost
návodu odpovídá:

Ministerstvo vnitra - odbor správních činností, oddělení evidence obyvatel

Ministerstvo vnitra Stáhnout životní situaci v xml Upravit životní situaci Kompletní zobrazení
ID záznamu
i:156-1098
Datum zveřejnění
13.03.2012
Poslední aktualizace
13.03.2017

Zprostředkování kontaktu

03. Pojmenování (název) životní situace

Zprostředkování kontaktu

04. Základní informace k životní situaci

Ministerstvo vnitra na základě písemné žádosti občana České republiky staršího 15 let o zprostředkování kontaktu zprostředkuje kontakt s jiným občanem České republiky uvedeným v žádosti.
Uvedený kontakt spočívá v písemném oslovení kontaktované osoby, po její jednoznačné identifikaci, kdy Ministerstvo vnitra této osobě sdělí kontaktní údaje osoby, která ji hledá.

05. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Žádost o zprostředkování kontaktu je oprávněn podat občan České republiky starší 15 let.

06. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Splnění všech požadovaných náležitostí.

07. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Žádost lze podat osobně podáním písemné žádosti na doporučeném tiskopisu: "Žádost o zprostředkování kontaktu" nebo zaslat příslušnému úřadu poštou v listinné podobě, v tomto případě musí však být opatřena úředně ověřeným podpisem.
Povinnost úředního ověření podpisu neplatí, pokud občan podepíše žádost před orgánem příslušným k podání žádosti.
Rovněž je možné podat žádost elektronicky s uznávaným elektronickým podpisem či prostřednictvím zpřístupněné datové schránky s uvedením čísla elektronicky čitelného identifikačního dokladu (viz bod 16).

08. Na které instituci životní situaci řešit

Žádost o zprostředkování kontaktu se podává na matričním úřadu, na obecním úřadu obce s rozšířenou působností, na krajském úřadu nebo na Ministerstvu vnitra.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Kontaktující osoba v žádosti uvede své jméno, popř. jména, příjmení, rodné příjmení a adresu místa trvalého pobytu, popř. jiné kontaktní údaje, a důvod zprostředkování.
Ke kontaktované osobě uvede údaje, podle nichž ji bude možné jednoznačně identifikovat, zpravidla jméno, popř. jména, příjmení, rodné příjmení, datum a místo narození, místo posledního jí známého trvalého pobytu.
Kontaktující osoba může v žádosti prohlásit, že kontaktovaná osoba je osobou blízkou.
Podpis na žádosti musí být úředně ověřen; to neplatí, žádá-li občan o zprostředkování kontaktu osobně na výše uvedených úřadech (viz bod 08) a prokáže-li svoji totožnost, např. občanským průkazem.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Tiskopis "Žádost o zprostředkování kontaktu" je k dispozici u všech úřadů příslušných k podání žádosti nebo na internetových stránkách Ministerstva vnitra.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Správní poplatek za podání žádosti o zprostředkování kontaktu činí 500 Kč (za každou kontaktovanou osobu).
Platba se uskutečňuje formou kolkové známky, v hotovosti nebo zasláním na účet Ministerstva vnitra.
V případě úhrady správního poplatku zasláním na účet Ministerstva vnitra č. 3711-8920071/0710, se jako variabilní symbol uvede číslo ve tvaru 1111...., kdy na pozice teček napíše žadatel část svého rodného čísla, uvedeného za lomítkem (čtyřmístné nebo trojmístné číslo) - např. 11116823, u trojmístných koncovek např. 1111297 (variabilní symbol nemůže obsahovat tečky, čárky, pomlčky, písmena, mezery apod.).
První čtyři číslice variabilního symbolu jsou v tomto případě vždy jedničky; specifický symbol: 433.
Jako zpráva pro příjemce se uvede jméno a příjmení kontaktující osoby.
Správní poplatek je splatný buď při přijetí podání, nebo později, vždy však před provedením úkonu.
V případě, že se zprostředkování kontaktu neuskuteční, nevzniká tím nárok na vrácení správního poplatku.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Lhůty pro vyřízení nejsou stanoveny.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Další účastníci nejsou stanoveni.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Další činnosti nejsou stanoveny.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Je-li žádost podána elektronicky, musí být opatřena uznávaným elektronickým podpisem.
Je-li žádost podána prostřednictvím zpřístupněné datové schránky provozované podle zákona č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů, ve znění pozdějších předpisů, musí žadatel provést svoji identifikaci pomocí bezpečnostního osobního kódu a čísla elektronicky čitelného identifikačního dokladu.

17. Podle kterého právního předpisu se postupuje

18. Jaké jsou související předpisy

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

Opravné prostředky nejsou stanoveny.

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

Sankce nejsou stanoveny.

23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě

25. Za správnost návodu odpovídá útvar

Ministerstvo vnitra - odbor správních činností, oddělení evidence obyvatel

27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni

01.01.2016

28. Popis byl naposledy aktualizován

13.03.2017

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.

30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace

Ministerstvo vnitra, na základě žádosti o zprostředkování kontaktu, písemně vyrozumí kontaktující osobu o předání kontaktních údajů hledané osobě nebo o výsledku hledání v následujících případech:
pokud se kontaktovanou osobu nepodaří v základním registru obyvatel a agendovém informačním systému evidence obyvatel jednoznačně identifikovat,
pokud kontaktovaná osoba nemá trvalý pobyt na území České republiky, nebo
pokud kontaktovaná osoba zemřela; byla-li ve vztahu ke kontaktující osobě osobou blízkou, jsou sdělovány údaje o úmrtí (datum a místo).
V případě zprostředkování kontaktu zašle Ministerstvo vnitra kontaktované osobě informaci o kontaktující osobě (žadateli), včetně sdělení důvodu pro zprostředkování kontaktu, byl-li tento důvod v žádosti uveden, přičemž tato kontaktovaná osoba nemá povinnost se s osobou, která ji hledá, zkontaktovat.