Hlasová navigace a klávesové zkratky

Jít na obsah (0). Jít na hlavní menu (5). Jít na podmenu této stránky (6). Jít na vyhledávání (4). Jít na hlavní stranu (2). Jít na mapu stránek (3). Ovládání klávesnicí (1).

Podmenu sekce

Pokud chcete hledat v zákonech, použijte vyhledávání v zákonech; také můžete hledat v seznamu datových schránek.

Seznam životních situací v kategorii Služby a sítě elektronických komunikací


Za správnost
návodu odpovídá:

Český telekomunikační úřad - odbor kontroly a ochrany spotřebitele, tel.: 224 004 688

Český telekomunikační úřad Stáhnout životní situaci v xml Upravit životní situaci Kompletní zobrazení
ID záznamu
i:107-1054
Datum zveřejnění
13.03.2012
Poslední aktualizace
18.10.2017

Rušení provozu radiokomunikačních zařízení a sítí elektromagnetickým stíněním nebo odrazy elektromagnetických vln stavbami nebo činnostmi souvisejícími s prováděním stavby

03. Pojmenování (název) životní situace

Rušení provozu radiokomunikačních zařízení a sítí elektromagnetickým stíněním nebo odrazy elektromagnetických vln stavbami nebo činnostmi souvisejícími s prováděním stavby

04. Základní informace k životní situaci

Rušení provozu elektronických komunikačních zařízení a sítí, poskytování služeb elektronických komunikací nebo provozování radiokomunikačních služeb je způsobeno:
elektromagnetickým stíněním,
odrazy elektromagnetických vln od staveb nebo
činnostmi souvisejícími s prováděním stavby.

05. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Provozovatel elektronických komunikačních zařízení a sítí, podnikatel poskytující službu elektronických komunikací nebo provozovatel radiokomunikačních služeb (dále souhrnně jen "provozovatel"), jehož provoz je rušen, příp. stavebník (vlastník dotčené stavby) nebo osoby oprávněné za tyto osoby jednat.

06. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Provozovatel, jehož provoz je rušen, je povinen vyzvat vlastníka nebo stavebníka dotčené stavby k uzavření dohody o vhodných opatřeních k odstranění tohoto rušení.
Nedojde-li k dohodě, rozhodne o způsobu odstranění rušení příslušný stavební úřad, a to na návrh jedné ze stran a po projednání s Českým telekomunikačním úřadem.
Není-li toto rozhodnutí vzhledem k povaze věci v působnosti příslušného stavebního úřadu, rozhodne o způsobu odstranění rušení Český telekomunikační úřad.
Náklady na odstranění rušení stavbami nese vlastník dotčené stavby, náklady na odstranění rušení činnostmi souvisejícími s prováděním stavby nese stavebník.

07. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Nedojde-li k dohodě, je třeba se obrátit na příslušný stavební úřad (viz bod 06).

08. Na které instituci životní situaci řešit

Na příslušném stavebním úřadu.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Návrh na rozhodnutí sporu dle § 100 odst. 9 zákona o elektronických komunikacích a dle stavebního zákona.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Informace vám podá příslušný stavební úřad.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Poplatky stanoví zákon o správních poplatcích.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Lhůty stanoví správní řád.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Další činnosti nejsou stanoveny.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Případný dotaz můžete zaslat na elektronickou adresu Českého telekomunikačního úřadu: podatelna@ctu.cz nebo do datové schránky Českého telekomunikačního úřadu: a9qaats; elektronický podpis není požadován.

17. Podle kterého právního předpisu se postupuje

18. Jaké jsou související předpisy

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

Opravné prostředky upravuje správní řád.

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

Sankce upravuje zákon o elektronických komunikacích, stavební zákon a v obecné rovině správní řád.

23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě

24. Související životní situace a návody, jak je řešit

25. Za správnost návodu odpovídá útvar

Český telekomunikační úřad - odbor kontroly a ochrany spotřebitele, tel.: 224 004 688

27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni

18.10.2017

28. Popis byl naposledy aktualizován

18.10.2017

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.