Evropské spotřebitelské centrum

Evropské spotřebitelské centrum poskytuje

  • asistenci spotřebitelům
  • mimosoudní pomoc spotřebitelům při řešení přeshraničních sporů s podnikateli z jiných zemí EU, Norska, Islandu a Velké Británie
  • informace o právech spotřebitelů při přeshraničním nakupování na jednotném trhu
  • poskytování informací o fungování platformy pro online řešení sporů s internetovými prodejci zboží a poskytovateli služeb (ODR; Online Dispute Resolution)
  • posílení postavení spotřebitelů při přeshraničním nákupu zboží a využívání služeb z jiných zemí zúčastněných na projektu sítě Evropských spotřebitelských center

Služeb Evropského spotřebitelského centra můžete využit v případě, pokud jste v roli spotřebitele, ať již nakupujícího nebo přijímajícího služby.

Pro využití služby musíte být nepodnikající fyzickou osobou.

Asistenční služby Evropského spotřebitelského centra jsou poskytovány bezplatně.