Evropské spotřebitelské centrum poskytuje
- asistenci spotřebitelům
- mimosoudní pomoc spotřebitelům při řešení přeshraničních sporů s podnikateli z jiných zemí EU, Norska, Islandu a Velké Británie
- informace o právech spotřebitelů při přeshraničním nakupování na jednotném trhu
- poskytování informací o fungování platformy pro online řešení sporů s internetovými prodejci zboží a poskytovateli služeb (ODR; Online Dispute Resolution)
- posílení postavení spotřebitelů při přeshraničním nákupu zboží a využívání služeb z jiných zemí zúčastněných na projektu sítě Evropských spotřebitelských center
Služeb Evropského spotřebitelského centra můžete využit v případě, pokud jste v roli spotřebitele, ať již nakupujícího nebo přijímajícího služby.
Pro využití služby musíte být nepodnikající fyzickou osobou.
Asistenční služby Evropského spotřebitelského centra jsou poskytovány bezplatně.